Avatar billede majgaard Nybegynder
13. juli 2002 - 11:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan?? HTML, PHP, Mysql og IIS

Hey all...

Jeg skal hoste et par sider for nogle kammerater og kører p.t. en win 2k server men der kan jeg vel kun hoste html og asp sider?? Det jeg tænkte på var, kan jeg hoste php og/eller på en iis, og hvis ja hvad kræver det af software?? Alternativt er at sætte en linux server op også men så er mit spørgsmål følgende: for at det skal være så let for brugeren som muligt skal deres ftp adgang pege på samme directory vel?? Kan jeg gøre det på en snedig måde ??
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. juli 2002 - 11:26 #1
Gå ind på:
www.dk.php.net

og download den nyeste php.

og installer den!

Så skal du ind i din IIS og sætte filendelsen (fx .php, .php3) op, så de bliver behandlet med fx (c:/php/php.exe).
Avatar billede techno_dk Nybegynder
13. juli 2002 - 11:27 #2
du downloader bare php til iis: http://www.php.net/downloads.php
og så mysql server til windows (kan godt være lidt svær at sætte op): http://www.mysql.com/downloads/index.html
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. juli 2002 - 11:27 #3
Der står godt nok på siden:
"Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS"

så det er ikke sikkert at du behøver at gøre det sidste jeg skrev.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. juli 2002 - 11:30 #4
gizmo - I de fleste tilfælde vil den konfigurere sig korrekt. Ellers skal man lige ind i php.ini og ændre et par linier.

ang. filendelser, så spørger den i installeren.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. juli 2002 - 11:33 #5
nikolajdu >> Okay, kunne bare ikke helt huske det. Det er lang tid siden jeg har kørt med IIS...
Avatar billede colg Nybegynder
13. juli 2002 - 11:39 #6
Min IIS kører da både html asp php mysql og perl så de kan godt trække andet end asp og html :)
Avatar billede colg Nybegynder
13. juli 2002 - 11:40 #7
kan hjælpe med perl hvis det er :) bare kontakt mig på enten icq: 129790181 eller msn: colg@ofir.dk
//CoLG
Avatar billede colg Nybegynder
13. juli 2002 - 11:41 #8
og så lige 3 besked husk at det er smart at have phpmyadmin ( http://www.phpmyadmin.net ) på din serber hvis du har mysql :D
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:25 #9
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:26 #10
Niiiiiiicoooooooo ;) harj der *GGG*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. juli 2002 - 13:28 #11
hej Hojboy :))
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:28 #12
Colq > sikker på at det er på hans serber??? *LOOOOOL*

sikkert mere passende på hans "ozama bin bussemand" *GG*
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:29 #13
haha smid lige uin
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:33 #14
nevermind... har fundet men du er ik online din prut ;)
Avatar billede majgaard Nybegynder
13. juli 2002 - 14:32 #15
Nice nok... Det prøver jeg straks...