Avatar billede pyrofreak Nybegynder
25. juli 2002 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Digital Overvågning af Router Trafik

Jeg mangler et rigtigt godt program til at overvåge trafikken i min Cisco CVA 122E router.

Det skal ikke være et program der kun overvåger mit netkort. Det kan jeg ikke bruge til noget da min router har mange clienter.

Jeg vil kunne overvåge den totale trafik, og hvis det er mulig så også hvem/hvilken ip der bruger trafikken.

Jeg har fundet et program der hedder solarwinds - som kan vise den totale trafik på min router. Men ikke hvem der bruger den. Plus at den er dårlig til at vise trafikken realtime. Den opfrisker hvert 3 sekund. Hvilket er irriterende. Og designet på monitoren er som et speedometer. Hverken opfriskningstiden eller designet kan ændres, hvilket irriterer mig meget.

Håber i har nogle god forslag til en god monitor.

Held og lykke.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2002 - 15:06 #1
Du skal have en sniffer, se på www.sniffer.com, den er næsten industri standart, ellers søg på sniffer på google
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
25. juli 2002 - 15:06 #2
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
25. juli 2002 - 15:27 #3
Til bufferzone:

Hmmmm - du må gerne lige finde det nøjagtige program til mig.... 200 points.

mandrake666:

Meget uoverskuelig for en newbie som mig. Men måske kan du hjælpe mig lidt mere hvis jeg siger mine cisco informationer.

Router IP: 10.1.86.1
Avatar billede herlock Nybegynder
25. juli 2002 - 15:27 #4
Umiddelbart syntes jeg 3 sek. lyder overkill i forvejen. Har du gjort dig tanker om belastningen vs. opdaterings interval ?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
25. juli 2002 - 15:31 #5
Jeg er ikke her for at diskuttere mine beslutninger! - Hvis du har et forslag til mine spørgsmål så hjælp med venligst
Avatar billede herlock Nybegynder
25. juli 2002 - 15:35 #6
Jojojo...hvis du vil ignorere de svage led i keden så for min skyld ingen alarm ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2002 - 15:42 #7
http://www.sniffer.com/products/buy.asp her skal du lige fortælle hvordan din netwærk er sat sammen, så kan du downloade
http://www.snifferpro.co.uk/ her er også flere forskellige afhængig af din netværk
http://www.stev.org/sniffer.html linux basered sniffer, download nederst på siden. brug version 0.5
http://www.mycert.mimos.my/resource/sniffer.htm her et antal forskellige til forskellige netværk og forskellig resultat
http://www.ethereal.com/ igen en snifgfer med dokumentation og det hele

Det var bare de bedste og mest kendte
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
25. juli 2002 - 16:34 #8
OK

Nu har jeg fået MRTG til at virke - Var ikke så svært igen =)

Men det var ikke helt det som jeg ville have... Det var meningen at jeg ville kunne se trafikken detaljeret. Hvem der brugte så og så meget trafik - Ligesom man kan se det i f.eks. winproxy. Min router fungere jo på samme måde.

Der må da være et program derude som kan vise mig de informationer som jeg ønsker.... og som ikke er linuxbaseret....
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
26. juli 2002 - 12:49 #9
Lukket
Avatar billede robotten Praktikant
02. august 2002 - 10:45 #10
Lukker du også alle dine helt gamle spm., pyro
Avatar billede robotten Praktikant
12. december 2002 - 09:22 #11
En advarsel, pyro:
Luk dine gamle spm., som du er blevet bedt om.