Avatar billede jimsim Nybegynder
30. juli 2002 - 12:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tjek NAT - bla. problemer med G6

Kan man tjekke om ens ISP har sat NAT ordentlig op?

Mit problem ligger i at når jeg vil sætte en FTP server op(BulletProof - G6) kan jeg ikke logge på fra den offentlige IP, kun til den lokale.
Når jeg starter serveren op, står der også kun den lokale IP.
Opsætningen er serveren er ok, da den virker hvis jeg bruger en anden ISP(TDC - ADSL)
Det er kabel-net(via vores antenne-laug) jeg har fået nu, og de siger at det hele er sat rigtigt op... men det virker jo ikke. Så kan jeg tjekke på nogen måde om det hele er som de siger?

Eller er der et hurtigt program jeg kan prøve så jeg at kan se om det fungere?

Eller hvad skal jeg gøre...??

Jeg køre over et kabel-modem, så der er ikke så meget jeg kan sætte op der...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. juli 2002 - 17:22 #1
du kan bruge telnet til at checke om der er forbindelse udefra og ind, fortsat at de specifikke porte er nattet til den maskine som du kører servicen på.
du kan fx. skrive (i windows):
# start -> kør -> "command" ("cmd" for winnt) -> "telnet <udvendige ip> <port>
dog blocker visse ISP'er for at man indefra kan tilgå den externe ip.
Avatar billede jimsim Nybegynder
30. juli 2002 - 17:43 #2
Der kunne ikke fås forbindelse til IP'en skriver Telnet...

Har lige prøvet at sætte en webserver op... samme problem. Virker fint ved ADSL-forbindelsen... men ikke ved Kabel.

Kan jeg ikke være sikker på at fejlen ligger ved min ISP?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
30. juli 2002 - 18:28 #3
så tror jeg ikke at de porte er nattet.
hvor mange er i på det kabelnet?
i har vel kun en ip udaftil? (kig på www.myip.dk)
Avatar billede jimsim Nybegynder
31. juli 2002 - 12:00 #4
Hmmm... ved ikke helt... mener det er omkring 400-500 end til videre.
Jeg har købt en fast IP, så det skulle være helt okay... ellers kørte vi DHCP. Men ved købet af fast IP, skulle alle porte være åbne.

Jeg har snakket med dem igen, så der ringer en tekniker i løbet af dagen idag 31/7. Så får vi at se.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
31. juli 2002 - 15:46 #5
ok
Avatar billede realize Nybegynder
31. juli 2002 - 16:59 #6
spørg nogen der har den samme kabel-net om de kan.
Avatar billede jimsim Nybegynder
21. august 2002 - 17:42 #7
Okay nu har De gjort et forsøg mere... Hvis i stadig hænger på, er der så en der har lyst til at teste det?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. august 2002 - 17:53 #8
klart... bare sig til hvad vi skal gøre :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. august 2002 - 20:25 #9
hvad skal vi så gøre?
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 10:23 #10
Som I nok har fundet ud af, er der langt imellem jeg er på nettet for tiden...
Men hvis I stadig har lyst, så test lige min webserver på 62.199.1.37 og se om I kan komme igennem. Skriv lige hvad der står.
Jeg har den åben 1 times tid fra nu.
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 10:24 #11
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 10:35 #12
Også hvis I har tid så test lige min FTP server på samme IP.

login: test123
pass: 123
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. august 2002 - 11:09 #13
Begge virker fortræffeligt :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. august 2002 - 11:09 #14
webserveren kommer og siger at den er en PWS (;o)) og ftp kommer jeg ind i cannon.
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 11:14 #15
Kanon... tak for det.
Kan du ikke ligger et svar så jeg kan komme af med nogle point :)
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 11:15 #16
Da du testede webserveren... skrev den så ikke noget med:
Test af PWS
Og så mit navn mm.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. august 2002 - 12:45 #17
Hehe... Takker da mange gange.
Den kom med dit navn og test af pws. en gråbrun(kald mig bare farveblind) baggrund.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. august 2002 - 12:46 #18
Helt bestemt: "Test af PWS - Personal Web Server

Odense d. 30. juli 2002
Jimmy S. Hansen"
Avatar billede jimsim Nybegynder
27. august 2002 - 12:56 #19
takker igen...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. august 2002 - 21:10 #20
selv tak :)