Avatar billede delwin Nybegynder
11. august 2002 - 17:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

12v, 6+A DC

Jeg er ved at bygge et lille projekt, hvor jeg bruger en extern strømforsyning til mit VIA Eden motherboard..

Jeg købte for noget tid siden et Cubid 2677 ITX (http://www.ultim8pc.co.uk/index.asp?section=products&idd=2) kabinet, som passer fint sammen med motherboardet, men den externe strømforsyning der følger med har DC 12V og 4.58A output og jeg vil gerne have lidt mere power.. Noget i stil med 12v og 6+ ampere..

men jeg kan ikke rigtig finde en.. Det er det jeg gerne vil have hjælp til..

I kan forresten se mere info om kabinettet her.. http://www.caseoutlet.com/case/2677/CS-2677.html Læg specielt mærke til det anden nederste billede i højre side.. det viser hvordan de 12v fra den eksterne strømforsyning bliver smidt ind i et ATX bundkort..
Avatar billede Beach Mester
12. august 2002 - 00:42 #1
Hos Enermax kan du få en PSU der kan klare det:
http://www.maxpoint.com/powersupply/powersupply_eg365_465p_ve.htm
Den har bla. op til 20A på 12V og 38A på 3,3V

//Beach
Avatar billede delwin Nybegynder
12. august 2002 - 01:19 #2
ja.. men det er ikke en almindelig PSU jeg leder efter.. det skal være eksternt.. ligesom på en bærbar..
Avatar billede Beach Mester
12. august 2002 - 08:15 #3
Så ville jeg smutte ned på den nærmeste genbrugsstation og se om ikke der skulle ligge et eller andet:-)
En ekstern PSU koster nemlig rundt regnet 600,- så...
Den billigste jeg pt. har set er fra Dell(e) computer:
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&c=DK170200&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=dkdhs&co=&b=DDKLOSKU-450-10067

En anden ide... Hvad med at købe en alm. PSU og så selv indbygge den i en kasse?

//Beach
Avatar billede delwin Nybegynder
12. august 2002 - 08:51 #4
Den fra Dell kan jeg ikke se hvor kraftig er.. Der er mange strømforsyninger til bærbare der ikke er mere en 12v og 2-3A..

Det med at bygge en selv.. En af grundene til at jeg skal have fat i en ekstern er at den skal være så lille som overhovedet muligt.. og mATX er også for stor..
Avatar billede scb Praktikant
12. august 2002 - 17:25 #5
Prøv at se nederst på siden:
http://www.helmholt.dk/Vismail.asp?Page=6
-SCB
Avatar billede delwin Nybegynder
12. august 2002 - 18:17 #6
scb.. Det ser rigtig godt ud.. men kan man ikke få nogle af den slags, bare kraftigere..?
Avatar billede delwin Nybegynder
15. august 2002 - 15:52 #7
Hmm.. har ikke kunne få svar nogle steder fra om der findes en model der er kraftigere end det.. Så jeg tager lidt point selv..