Avatar billede -eminem- Nybegynder
12. august 2002 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hastigheds begrænser

vi har lige fået adsl på vores 3 computere. og jeg downloader meget. så når jeg gør det bliver internettet jo totalt langsomt på de 2 andre computere. findes der er program der kan sætte en hastigheds begrænsning på, så jeg fx højst kan downloade med 15 kilobyte i sek??
altså etprogram der sætter total hastigheden til fx 15 kbps. så hvis man downloader med kazaa og download accelerator på en gang downloader de med 7,5 hver.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2002 - 22:31 #1
Det kan du med en downloadmanager som f.eks gozilla. Download fre www.dwonload.com eller www.gozilla.com. Det ville undre mig hvis ikke andre downloadmanegers kunne det samme
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2002 - 22:32 #2
www.download.com (jeg stavespasser)
Avatar billede snowball Novice
12. august 2002 - 23:02 #3
Ud fra hans tidligere spørgsmål ( http://www.eksperten.dk/spm/235702 ), så er det ikke lige den løsning han leder efter, og en download manager hjælper jo heller ikke noget når han bruger P2P programmer !

En overordnet løsning kræver brug af enten en mere advanceret hardware  router end den man får med fra sin ISP, eller også ved brug af server software. Det kan enten være noget Linux noget ( http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshape ) og mener også at Microsoft ISA Server 2000 ( http://www.microsoft.com/isaserver ) kan gøre det !

Så en ordentlig overordnet løsning er slet ikke så lige til så man kunne tro !

Snowball
Avatar billede steffentchr Nybegynder
13. august 2002 - 11:51 #4
Vil man ikke med et P2P-program kunne sætte maksimumhastigheder samt antal af downloads og uploads (jeg bruger selv Mutella, hvor det i hvert fald er muligt).
Avatar billede snowball Novice
13. august 2002 - 15:20 #5
steffentchr: Man kan i nogle programmer, men ikke alle. Tror heller ikke lige det er sådan en løsning han leder efter, men en helt overordnet som bare sørger for at man ikke i alt kan hente med mere end man har fastsat lige meget hvor mange programmer man har åben!

Snowball
Avatar billede -eminem- Nybegynder
13. august 2002 - 15:33 #6
ja altså som snowball siger. det er ikke et program som download accelerator, go!zilla, getright osv jeg mangler. der findes så mange som skulle kunne optimere hastigheden på internettet. der må da også være et lille program som kan sætte en konstant fartgrænse på.
Avatar billede -eminem- Nybegynder
23. september 2002 - 18:22 #7
gy