Avatar billede tjalle Nybegynder
25. august 2002 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visual SourceSafe...

Hej.

Vi er 4 der skal arbejde på samme projekt (VB.NET > VS.NET), fra hver sin arbejdsstation. Vi har en fælles server med Windows 2000 server installeret.

Har hørt lidt om Visual SourceSafe. Er der en idé i at bruge Visual SourceSafe? og hvordan implementeres dette i praksis med 1 server og 4 klienter?

Er der tale om serverside-software og klientside??

Tj.
Avatar billede odegaard Nybegynder
25. august 2002 - 16:46 #1
Har I overvejet CVS som gratis alternativ ?
Avatar billede mesterlars Nybegynder
25. august 2002 - 16:56 #2
VSS er som I skriver 1 server og x antal klienter.
Når man arbejder med en fil tjekker man den ud fra serveren - og mens den er checket ud er det kun udtjekkeren der kan arbejde med filen.

Når personen er færdig med filen tjekker han den ind i VSS databasen igen.

Jeg har udviklet mange systemer med VSS - og det fungerede udmærket.
Kan godt være der er nogen der er billigere eller bedre - jeg har ikke prøvet andre.

VSS virker lidt gammeldags og mangler formentlig funktionalitet - men den kan bruges.
Avatar billede tjalle Nybegynder
25. august 2002 - 20:20 #3
> odegaard. Som du nok kan læse ud fra mit spørgsmål aner jeg intet om VSS? og derved heller ikke CVS (som er??).. Du må derfor gerne skrive lidt mere om hvad det er (og hvad det står for)?

>mesterlars. Du siger at VSS er gammeldavs, men det er lige blevet udgivet med VS.NET (enterprise cd6) , så er det vel ikke gammeldags.. nærmere helt nyt?

Og så som jeg spurgte : "Er der tale om serverside-software og klientside??
" ??

Tj.
Avatar billede wisen Nybegynder
26. august 2002 - 08:19 #4
>> "Er der tale om serverside-software og klientside"
Der skal både installeres software på klient og server. Installationen er meget ligetil... på serveren skal du i princippet bare give den en sti til hvor den skal oprette databasen, og på klienten skal du pege på den "vss.ini" på serveren, som bliver lavet i forbindelse med, at du opretter databasen... Så kører det bare :)
Avatar billede tjalle Nybegynder
01. september 2002 - 18:33 #5
tak. jeg prøver!