Avatar billede mm.dk Nybegynder
25. august 2002 - 23:27 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Farver

Hej
Kan i ikke prøve at give mig 3 farver der passer rigtig godt sammen

/MM.dk
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. august 2002 - 23:33 #1
det er jo en smag sag  men prøv feks.  orange, grøn og sort  måske med grå i også.
Rød, gul og blå.
Er det til webbrug du mangler farver, er grå og sort altid en meget god start. Derefter ligge du et par farver som ikke er neutrale på.  :)
Prøv at se her http://www.html.dk/artikler/00021/  en meget god artikel om farver
Avatar billede mm.dk Nybegynder
25. august 2002 - 23:35 #2
ok tak den vil jeg ikke på imorgen engang
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
26. august 2002 - 00:01 #3
www.colormatch.dk, den slår næsten aldrig fejl :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. august 2002 - 00:17 #4
ved ikke lige hvordan colormatch regner farverne ud, men hvis du feks. tager en hel rød farve  finder den røde farver i forsekllige nuancer  enlig ubroligt syntes jeg :(  den ville måske være fed hvis du skulle male dine vægge der hjemme :)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
26. august 2002 - 00:36 #5
colormatch styrer :D
Avatar billede b.b Nybegynder
26. august 2002 - 10:33 #6
Avatar billede and.vang Nybegynder
26. august 2002 - 13:49 #7
Orange, blå og hvid er meget populært, men måske lidt for banalt. Det kommer selvfølgelig an på hvilken nuance man vælger.

Rød, hvid og grå står også rigtig godt sammen (alt passer jo godt til hvid og grå men...). Se f.eks. www.dr.dk

Det hele afhænger dog af hvad det skal bruges til. Er det et dating-site? En reklame for en vaskemaskine? En husgavl til Skov- og Naturstyrelsens hovedkontor?

www.colormatch.dk ser rigtig fornuftig ud!

/Anders
Avatar billede mm.dk Nybegynder
26. august 2002 - 16:46 #8
tak for det