Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. september 2002 - 13:26 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Disable tekstfelt

Jeg skal have et tekstfelt disablet. Jeg har prøvet at skrive disable="true" og "false" samt editable="true" og "false", men det er åbentbart ikke det som der skal til.

Hvordan gør jeg ?
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
20. september 2002 - 13:27 #1
Det har ikke noget at gøre med PHP - spørg ovre i Javascript-kategorien, der ved de mere om den slags :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. september 2002 - 13:31 #2
<input type="text" name="bla" disabled>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2002 - 13:33 #3
lundsfryd... Der høre det da heller ikk hjemme :o)
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
20. september 2002 - 13:36 #4
Nej, jeg vrøvler... :)

Jeg var allerede henne, hvor tekstfeltet skulle disables af andre valg i form'en osv... sorry :)
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
20. september 2002 - 13:49 #5
Den helt korrekte er vist:

<input type="text" name="felt" disabled="disabled" disabled>

Jeg ved godt det ligner noget volapyk. Men sådan er standarden, så vidt jeg husker.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2002 - 13:53 #6
Musse... Det er XHTML og så hedder det bare :

<input type="text" name="felt" disabled="disabled">

-Anders
Avatar billede jacob_m Nybegynder
20. september 2002 - 16:34 #7
hvad med "HIDDEN" så det ikke blvier vist, men kan stadig bruges. Er det det der bliver ledt efter ?!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. september 2002 - 16:51 #8
Meningen er at jeg har to tekstfelter, hvori der nogle oplysninger. Disse skal kunne ændres. Dog ikke i nogle enkelte tilfælde, hvor det kun er den ene som skal kunne ændres, men den anden skal stadig være synlig. Til den skal jeg kunne disable feltet. Jeg håbede så på at man ligesom ved <input type="text" også kunne skrive noget ligende disable="true".

Altså skal jeg bare bruge en stump PHP-kode som kan disable tekstfeltet. Alt det andet skal jeg nok selv bakse med.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
20. september 2002 - 16:54 #9
Jeg har vist set et lign. spm. her på eks.dk.. Prøver lige at finde det..
Avatar billede jacob_m Nybegynder
20. september 2002 - 16:59 #10
Det kunne jeg så ikke :-(...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. september 2002 - 17:01 #11
øv øv
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 19:40 #12
Som gizmo siger, skal du bare skrive:

<input type="text" name="feltNavn" disabled>

Hvis du vil gøre det dynamisk på siden uden at genindlæse den, så flyt dette spørgsmål over i JavaScript-kategorien!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2002 - 19:41 #13
Du kan også bruge readonly attributten. Den fungerer ligesom disabled, forskellen er blot, at et felt, der er diabled, får et gråt look over sig. Det sker ikke med readonly.
Der er også en anden "ikke-synlig" forskel. Disabled felter sendes nemlig ikke med, når formen bliver postet. Det gør readonly-felter.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. september 2002 - 18:15 #14
fint, tak for hjælpen. Pointene går både til gizmo og phoenixy, fordi de begge kom med en løsning.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. september 2002 - 18:25 #15
Gider du phoenixy lige at ligge et svar
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 12:13 #16
Svar