Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Måling af CPU hastighed

Hey!
Findes der ikke et program, som kan måle en CPU's hastighed, som den er bygget til at køre, evt. ved at læse en indbygget kode eller noget i CPU'en. Og jeg mener ikke en af de programmer som måler den, udfra multiplieren osv.
Det er fordi jeg har købt en 1333, men den kan kun køre 1000 så jeg tror sgu at jeg er blevet godt og grundig røvrendt af butikken.
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:26 #1
Sisoft sandra kan sikkert:
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:27 #2
Så vidt jeg ved, så måler programmet det udfra hvordan bundkortet er indstillet, og det kan jeg ikke lige bruge
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:31 #3
Det ser nu ud til, synes jeg, at den selv finder CPU modellen.
http://www.geocities.com/abp_games/
Avatar billede duns Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:32 #4
wcpuid fortæller, TROR jeg både den hastighed cpuen køre og det den er burde (er lavet til)
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:36 #5
abpdk > Jeg prøver lige at downloade, og tjekke
duns > Hvor kan jeg hente programmet henne?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2002 - 22:39 #6
gå ind i bios'en og sæt CPU'en til at køre 133 i stedet for 100 ..
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:41 #7
ja det har jeg gjort masser af gange, men men men, windows går amok når jeg gør det.
Den bliver ikke for varm (55 grader) så det kan ikke være det
Avatar billede bongobride Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:42 #8
og jeg har 133mhz ram
Avatar billede bongobride Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:02 #9
skoj
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. oktober 2002 - 00:03 #10
???
Avatar billede bongobride Nybegynder
12. oktober 2002 - 02:03 #11
Alle programmerne måler cpu hastigheden ud fra hvad den er indstillet til.
Og det kan jeg ikke bruge til noget, sorry