Avatar billede somaliomar Praktikant
12. oktober 2002 - 12:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ALLE BEDES SVARE PÅ DETTE INDLÆG

BAGGRUND
Jeg arbejder til daglig med hardware-udvikling. Jeg er ret ny i feltet. Det kan derfor sommetider være frustrerende, når et microskidt ikke virker, og man har prøvet at fejlfinde skidtet i uger uden overhovedet at lokalisere fejlen bl.a. på grund af manglende erfaring. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste, som er havnet i netop den situation!

Jeg har, af den grund, flere gange været ude og gennemsøge nettet for fora, der beskræftigede sig med udvikling af hardware. Jeg regnede selvfølgelig med, at jeg hurtigt vil finde nogle gode sider, hvor man kunne hente hjælp, og at der var et stort antal af disse sider, man kunne vælge imellem. Sådan som det er tilfældet med software-udvikling. Det kom lidt bag på mig, hvor lidt gode og særiøse fora, der findes på nettet. Både hvad angår danske og engelske! Er det mig, der leder de forkerte steder på nettet?

Imidlertidigt dukkede et spørgsmål op; hvorfor ikke selv starte et forum, som samlede alle danske hardware-udviklere et sted? Idéen lød meget spændende. Der er mange udfordringer i, at lave og vedligeholde sådant et site. Det kræver tid, penge, kompetencer, sved og i nogle tilfælde tårer :-)

Når jeg skriver et forum, tænker jeg på et sted, hvor der kan udveksles informationer, råd og erfaringer inden for udvikling af nye hardware-systemer, modificering af ældre hardware osv. Et sted, hvor konceptet ikke er meget anderledes end Ekspertens, Kandus, DailyRush' med flere, men hvor der udelukkende beskæftiges med hardware. En side med bl.a. artikler, nye ideer og projekter.

Hvem kan have glæde af web-siden?
Nybegynderen: Få hjælp til at komme i gang med at opbygge noget hardware, lære at anvende nye metoder og teknikker til håndtering af specifikke problemer osv.

Den øvede: Få tips til hvordan man kan optimere systemer, dele erfaringer med andre, få hjælp til at forbedre en konstruktion eller et diagram, få inspiration til nye projekter, samle viden fra eksperterne osv.

Eksperten: Udveklse erfaringer med andre eksperter, få nye udfordringer osv.

Det er godt alt sammen. Nu til det store spørgsmål: Er der behov for et hardware-udviklingsforum? Kan dette bruges til noget?

Dette er indtil videre kun en idé! Jeg vil meget gerne have respons i form af kontruktiv kritik, ideudbyggelse og kommentar.

SPØRGSMÅL
- Udvikler du hardware?
- Hvor god er du? Hvor vil du placere dig selv på en skala fra 1-10?
- Vil du kunne bruge et web-site som beskrevet overfor?
- Hvad synes du om idéen?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:17 #1
Jeg kan kun svare på det sidste spørgsmål, da jeg ikke selv arbejder på området. Men hvis der virkelig ikke findes andre fora, der omhandler emnet, så er det da et kanon initiativ du tager!

Jeg syntes helt sikkert det er en god idé, og jeg tror også at der vil være/kunne skabes behov for sitet! Det sværeste består nok bare i at få siden kendt.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. oktober 2002 - 12:17 #2
somaliomar>> for at starte fra en ende af,

1) jeg har engang lavet en binær tæller ;)
2) -2 ca.
3) tjah måske engang hvis jeg kom til at beskæftige mig med emnet
4) det virker ummiddelbart som en god ide.

5) en anden gang vil du så ikke nok finde på en bedre overskrift (og måske genoverveje caps-lock)

/jelzin
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:19 #3
Synes det er en fed ide...
Jeg har dog aldrig prøvet men det kunne da været fedt at prøve at lave hardware.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:24 #4
1. Nej
2. 1-2
3. Nej, det tror jeg ikke jeg ville. Jeg interessere mig ikke for hardware, men nærmere for programmering og udvikling af programmer.
4. Ideen er sq' egentlig okay. Jeg er ikke klar over hvor vidt den slags sider i forvejen eksisterer eller ej. Men hvis der er mangel på den slags forums, så lyder det da helt sikker som en god ide, for hardware intersserede.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:31 #5
Hvad menes der med hardwareudvikling, det må da kræve en masse penge hvis man vil udvikle hardware og så er jeg ikke sikker på at nogen vil dele deres viden!
Jeg har lavet masser af hardware i min tid, men har lagt loddekolben på hylden, og skal jeg bruge noget hardware bliver det færdigkøbt og samlet ;o)
Idéen er såmænd meget god, men hvem har lyst til at starte et foum for den slags spørgsmål?
Avatar billede somaliomar Praktikant
12. oktober 2002 - 12:33 #6
retaxes >> Du har nok ret. Det tænkte jeg slet ikke på!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:36 #7
Har du et eller flere problemer med hardwaren kan du jo stille spørgsmålet her, der er som regel altid en der kender til det.
Avatar billede staz Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:37 #8
Hejsa...

Ja, jeg er også ret så meget nybegynder på det område, men det kunne da være interessant og lære mere om. Jeg besvarer lige din spm.:

1. Nej
2. 0
3. Ja... til dels
4. Jeg synes det lyder som en kanon ide

Men hensyn til at lave et forum for hardware udviklere, så er mig og en kammerat ved og lave et website omkring web-design, billedebehandling og trykt kommunikation. Altså en rigtigt designer forum. Vi han talt omkring at få programmering (php og asp), med ind i det, men på nuværne tidspunkt er det noget som vi ved for lidt omkring til at kaste os ud i.

Samtidig har vi (jeg ihvertfald) gået og tænkt på, hvordan vi kan ramme en bredere målgruppe. Og software, hardware guides er en af iderne. Derfor ville det være oplagt at inkludere "projekt harware", i det :oP

Nu ved jeg der er visse ting som du skal tænke på... dels lyder det som du godt kunne tænke dig og starte dit eget projekt og udvikel det fra bunden. Men lad mig lige præsentet dig for hvad du sparer hvis du kunne tænke dig at være en del af vores projekt.

1. Udvikling (vi har udviklet forum, artikele skabaloner, design osv.)
2. Reklame (vi har en bredere målgruppe som stadig er indenfor den samme sektor, nemlig IT. Derved også nemmere ved at trække bruger til)
3. Du har stadig dit eget projekt. Du kommer til at stå som ansvarlig for at "hardware" delen altid er opdateret samt nye tiltag, ideer osv.

Den ide som du har til et forum, er præcis den samme som vi har udviklet, bare til en anden gruppe folk. Derfor synes jeg det kunne være kanont hvis du var med på ideen. Hvis du gerne vil vide mere omkring os, vores projekt osv. så skriv til info@pixel-studios.dk

---- Staz ----
Avatar billede bongobride Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:38 #9
Måske ikke ligefrem et "hadware forum", men det omhandler da hadware
www.hard-news.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:42 #10
Det var måske en idé at oprette en kategori på Eksperten der omhandler hardwareproblemer.
Avatar billede somaliomar Praktikant
12. oktober 2002 - 12:44 #11
staz >> Da det kun er en ide er det p.t. usikkert om det bliver bliver til noget. Men tak for tilbudet :)
Avatar billede staz Nybegynder
12. oktober 2002 - 12:51 #12
somaliomar >> Okay... men mail mig hvis der er noget...
Avatar billede somaliomar Praktikant
19. oktober 2002 - 19:40 #13
Lukker...