Avatar billede Wezio Juniormester
15. oktober 2002 - 18:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvornår er det vold og strafbart?!

Jeg har lige et par spørgsmål :)

Hvornår kan man kalde det for vold og hvornår er det strafbart? Hvis en person fx langer ud efter mig med en telefon i hånden og er 10 cm fra at ramme mig i hovedet, er det så strafbart?

Og hvis en person hiver fat kragen på mig og begynder at skubbe mig og hive fat i mig, er det så også strafbart?!

På forhånd 1000 tak!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:41 #1
nr 1 er ikke strafbart, da der jo ikke er sket noget
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:42 #2
Spørg en jurist.
Avatar billede boxe Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:44 #3
Jeg mener også man skal have en skadeseddel fra skadestuen med, hvis man vil melde det...

Boxe :o)
Avatar billede nameless Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:44 #4
Vold er når en person gør noget mod en anden person som persone ikke kan lide, Tror ikke at dine eks. er brugbare, da det ofte sker når fx, man bliver mobbet i skolen ;D

Tror ikke politiet vil smække alle dem der mobber-(groft) ind.
Well' håber det hjalp lidt ;D
Avatar billede agony Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:44 #5
spørg på din lokale politigård
Avatar billede Wezio Juniormester
15. oktober 2002 - 18:46 #6
Heller ikke hvis vedkommende HIVER fat i kragen på en og begynder at skubbe/trække en ned?!

Kan det så ikke være som trusler?

Hvad så hvis vedkommende truer en med at slå en ihjel? Det må da være strafbart?!
Avatar billede agony Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:48 #7
trusler om vold er strafbart.
Avatar billede Wezio Juniormester
15. oktober 2002 - 18:50 #8
Også hvis vedkommende siger "hvis du siger det her til nogen, tæsker jeg dig!" ??
Avatar billede nameless Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:53 #9
det kan du sagtens mælde svintet på det grundlang men du skal jo helst ha vidner til sådan noget ;) og spørgsmålet er om det er det værd hvis han nu er under 15?
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:54 #10
ja den er strafbar
Avatar billede boxe Nybegynder
15. oktober 2002 - 18:56 #11
Bare sig til hvis politiet ikke tar dig alvorligt. Så kender jeg nogle ubehagelige typer der godt kan li' at tage sager i egen hånd, hvis du forstå..  Alt kan jo arrangeres *S*
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. oktober 2002 - 08:57 #12
Vold er altid strafbart, det er trudsler også spørgsmålet er om de situationer er våld eller trudsler. De to situationer vil i de rigtige (eller forkerte) situationer være straffbare, afhængig af trudslens alvor.