Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:12 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Farver... LOL

Hey Eksperter!

Jeg har lige biksen en side op som skal omhandle mad-opskrifter, men er ELENDIG til at vælge farver... :(

Så kom med nogle idéer til hvilke farver I vil bruge...
Andre kommentare om designet er selvfølgelig også velkommen! :)

www.mamster.lir.dk/opskrifter
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 20:14 #1
Jeg gi'r dig ret i at farverne ikke er særlig prangende... Prøv at bruge en blød lys blå farve.. Det ville være flot tror jeg
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:14 #2
istedet for hvilken af farverne??? hehe
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:15 #3
Fed ide!!! Glæder mig til se den fungere.
Bryder mig ikke om den meget grønne top og bund, læg farven lidt mere op ad den mørkere grønne.
Se om du evt. kan droppe den hvide farve i højre hjørne.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 20:15 #4
Alt det grønne... Jeg brydere mig faktisk slet ikke om det grønne
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:17 #5
dk_gladiator: Mange tark... Tror du at siden vil blive besøgt? For hvor mange 60-årige gamle koner har internet?? hehe...!

westhi: Prøver li noget blåt! :)
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:17 #6
Blå er jo fin fin, men er ikke alle sider efterhånden blå i en grad så det nærmest bliver kedeligt?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:18 #7
Siden bliver helt sikker besøgt.
Se evt. din "konkurrent" på http://madogvin.sol.dk/
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:19 #8
nu har jeg ændret den grønne farve i toppen... er det blevet bedre?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:19 #9
den er heller ikke blå :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 20:20 #10
Hmm nu syntes jeg det ser for "mixet" ud :| prøv at holde en bestemt farve i forskellige nuancer!
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2002 - 20:21 #11
Bliver det sådan at man som bruger kan tilføje opskrifter??
Så glæder jeg mig da også ;o)
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:21 #12
Lidt skrap stadig. Kan du ikke bare tone den mørkegrønne du har brugt?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:22 #13
I store træk kunne du se om du kunne ramme en af de farver der er i de grønne firkanter i højre side nederst under DanBan logo
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:23 #14
ja, det bliver sådan at brugerne selv kan tilføje opskrifter! (Fatter selv nada om mad! hehe)

Jeg havde heller ikke tænkt mig at bruge 2 forskellige farver til top og bund, bar sårn i ku se forskel...

Finder en mere mørk grøn!
Avatar billede stroehm Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:24 #15
Tænk lige over en ting:

Hvad kan man spise som er blåt? (udover blåbær)
Er overkogte blålige æg delikate? Yuaks!!!

Jeg har læst et sted, at psykologer har bevist at det modvirker appetitten hos utrolig mange mennesker.

Måske er det derfor "Dominos Pizza" har så mange blå flader i deres butikker, de slipper for at købe møbler og ansætte servitricer!!!
Avatar billede stroehm Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:25 #16
Hvis den skal være blå - skal den handle om slankemad!!!
*LOL*
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:26 #17
farven under danban-logo skal det være til top/bund eller selve siden?
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:27 #18
Jeg fatter lige minus lige nu...:

Farven som jeg bruger i menuen og selve siden, er den blå? (dooh)
Toppen/bunden, skal den være mørkegrøn eller lysegrøn?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:29 #19
Top i den samme farve som den første boks, siden i nr. 2.
Farverene her er tonet i forhold til hinanden så de ikke "spænder ben" for hinanden.
Du kan naturligvis også bare tage 2 og 3 eller 3 og 4 osv.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:31 #20
herlidt læsestof om farver ...
http://design.emu.dk/artik/artikf2.htm?http://design.emu.dk/artik/98/farver1.htm

Det er faktisk et link, kopier begge linjer
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:32 #21
ok, når man skriver viser den ikke helt det samme som når man udfører et indlæg. Bare glem alt om begge linjer og den slags
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:34 #22
okay, helt iorden! har lavet en lidt gul/grøn nu... Er den bedre?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:36 #23
Det ser ok ud nu :-)
Øverte venstre hjørne er der den vide boks, den "larmer"
Hvad vil du med den stump?
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:41 #24
ved ik.. men man kan jo ikk fjerne den i browsore, ej, ved ikk! et logo eller noed.. den ska ikk være samme farve som det andet sys jeg ikk
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:42 #25
ser frem til at det virker - er tilføjet i favorites :-)

har du www.opskrifter.dk eller håber du bare?
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:55 #26
håber bar! For jeg ved ikke en gang hvordan man gør osv...! (dooh)
Gider nemlig ikke at betale penge for et webhotel, så derfor ved jeg ikk hvordan jeg sku få et domæne til at pege på det!?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:02 #27
www.dkhostmaster.dk for at få domæne.
Avatar billede him Nybegynder
17. oktober 2002 - 21:19 #28
ja, men hvordan får jeg den til at pege på mit gratis-webhotel?
Avatar billede diskodexter Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:10 #29
Ang. dine farver. www.colormatch.dk . Lækker side til sammensætning af farver :P

/Braestrup
www.braestrup.nyka.dk
Avatar billede pyha Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:38 #30
prøv #CCF5C2 til overskriften
og #8CA885 til tekstområdet...

Og find for guds skyld en anden farve til pilene (de neongrønne..)