Det er ikke en nødvendighed, men vil være en fordel for dig hvis du bruger MS VC++ som udviklingsplatform. DirectX SDK'en som du kan hente fra MS' website integrerer nemlig rigtig godt med den, således at du fx automatisk får sat de rigtige path's op og der tilføjes også en DirectX AppWizard, der lader dig komme hurtig igang med et projekt!
(du skal hente den nyeste DirectX SDK for dette, det er version 8.1)
I modsætning til hvad grantgreen skriver i ovenstående indlæg, er den medfølgende dokumentation absolut IKKE specielt grundig!
Den er da helt klart vær at kigge på, men egner sig bedst til opslag efter metodesignaturer og valide argumenter...
For år tilbage købte jeg også bogen 'Sams teach yourself DirectX 7 in 24 hours' og med mindre den har ændret sig betydelig, vil jeg næppe sige, at den var pengene værd (vil du købe en billig bog..?). Den er, for mig at se, ret mangelfuld...
En af de bedste DirectX/game bøger jeg har læst er "Advanced 3D Game Programming With DirectX 7.0"!
Men fælles for ovenstående er, at de anvender DirectX version 7 og ikke den nyeste, 8.x! Fra version 7 til 8 skete der en total omskrivning af DX API'en, så du bør helt sikkert finde en bog der bruger DirectX 8 (der er faktisk lavet en "Advanced 3-D Game Programming with DirectX 8.0").
For at lave 3D-grafik skal du have rimelig styr på vektorgeometri og matrixtransformationer. Det er den matematiske grundpille i 3D computergrafik!
GameInstitute tilbyder forskellig kurser, der kan hjælpe dig igang, se
http://www.gameinstitute.com/gi/courses/courses.aspEt andet godt site er
www.gamasutra.com, der kan du se hvad der sker i spilleverdenen.