Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:07 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

domain

hvis jeg køber et domain (.dk). kan jeg så bruge et hvilket som helst webhotel og kan jeg oploade den selv
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:08 #1
jeg mener hvis jeg køber domainet hos domain.dk kan jeg så oploade den hos LFdata.dk
Avatar billede dennismp Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:10 #2
Ja. Det er også en del webhoteller der har et tilbud hvor man får rabat på webhotellet hvis man køber domænet der.
Avatar billede p65 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:10 #3
Når du køber et domæne skal du have to NS'er med info.
Nogle webhoteller kræver at man bruger deres NS'er.
Uploade? øh. Du kan ikke selv registrere domæner selv, med mindre du er registrator. De fleste webhoteller tilbyder at man kan vedligeholde sin WEB sider med FTP eller FrontPage.
Avatar billede loss Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:11 #4
a det kan du godt, men du skal først have redeligeret dit domænenanv, så det peger på deres servere.. tager som regel 3-5 dage...

Og du skal bestille flytningen hos din nye host.. nogle tager penge for det.. så undersøg lige det inden du går igang..

mvh Loss
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:12 #5
Hvis du f.eks køber hos a0.dk så kan du uploade dine data der, og få dem vist. Den udbyder, der har dit  webhotel, det er naturligvis ham duskal oploade  hos.. Det duer ikke at uploade til AUc.dk hvis dit hotel ligger hos Dknet.dk

Var det svar nok??
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:29 #6
hvor kan jeg finde den billigeste løsning. jeg skal bruge et .dk navn og et webhotel som kan afvikle asp

den der kommer med et konkret tilbud får pointne
Avatar billede p65 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:34 #7
Jeg bruger mig selv. Jeg er registrator og har egen ASP webserver!

Til prof brug er 5dollarhosting.com eller pair.com fine
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:37 #8
hvad med nogle danske hoteller
Avatar billede dennismp Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:38 #9
Du har intet skrevet om dine behov.

http://www.findwebhotel.dk/
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:38 #10
Hvad har du behov for?
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:43 #11
www.azero.dk er gode og stabile..
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:43 #12
www.cliche.dk har de billigste ASP hoteller på marked. Azero.dk har de billigste domæner på marked

Så du kan købe det hos azero.dk og flytte det til cliche.dk, men hvis de ikke har gjort det vedre, så skal du regne med at det tager ca. 1 måned alt ialt.

Så er spm. om du vil betale de penge azero.dk tager for et lille hotel, men spm. er også om du skal bruge 1,5 eller 100MB plads
Avatar billede dennismp Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:52 #13
cliche ville jeg aldrig vælge.. Kig på usenet.. folk er temmelig utilfredse.. De har store problemer med driften.. Og det ligger nok i deres sindssyge priser.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 13:54 #14
Vil man havde det billigste så får man kvalitet efter det billigste. Køber du minidisc til 10 kr. er den heller ik så god som den til 500 kr.
Avatar billede dennismp Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:03 #15
Hvis man ser på usenet, så er der mange der glemmer dette når de brokker sig. Derfor vil jeg ikke anbefale ham noget. Det kan han selv finde ud af (features vs pris).

Men vi er enig.
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 15:12 #16
bacardil "Azero.dk har de billigste domæner på marked"

Hvad er det er så billigt hos dem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:13 #17
kane> Skyder du nu efter mig igen :o)  69 kr. ex. moms har jeg endnu ikke fundet billigere.. Har du?
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 15:14 #18
Hvad er det, der er så billigt hos dem

skulle der stå
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 15:19 #19
næ nej jeg skyder ikke efter dig, jeg syntes bare ikke de er specielt billige.

jeg selv har dk til 60 ex moms
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 15:20 #20
jeg vil skam ikke skyde dig, det kunne jo være jeg skulle have server hos dig en dag ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:21 #21
Okey, men mindes bare at du var der i news omkring cliche også, men måske tager jeg fejl.

Hvor køber du domains til 60 kr. ex moms? Kan de købes af private der kun skal bruge ET til den pris?

Vi har den også til den pris og tilbyder den til div. forhandlere, men ikke private, da det så ville være for dyrt med faktura m.m.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:22 #22
Okey, så er jeg tryg igen :)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 15:26 #23
det var mig, det var nu ikke at skyder efter dig, syntes bare det var lidt wierd det du skrev, men dit svar rettet op på det.

private kan godt købe men kun med hotel.
da jeg ikke gør i dns ect ec ect.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:30 #24
Arhh.. det er dig der sælger domænerne til 60 kr. Men så ender prisen vel ca. på det samme som eks. azero.dk uden at regne efter :o)

Men nu snakket jeg også om 69 kr. for et domain uden krav om at købe webhotel og det er billigt, de tjener ikke meget, hvis man fjerner alt administration også kunden flytter domænet derefter.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:31 #25
Må da være lidt underskyd at købe det køberne hos buydomains.dk til 100 kr. og sælge dem til 60 kr. :o)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 16:11 #26
Må da være lidt underskyd at købe det køberne hos

den må du lige skrive om?
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 16:22 #27
"de tjener ikke meget, hvis man fjerner alt administration også kunden flytter domænet derefter."
det har du ret i
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:02 #28
underskyd = Underskud forretning stod der hvis man retter lidt :)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 17:22 #29
men det koster da ikke 100 hos BY
det koster 59 for et dk domæne
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 17:48 #30
http://www.eksperten.dk/spm/277143
http://www.eksperten.dk/spm/277079

læs lige reglerne anderstidemand15.
du har gang i samme spørgsmål 3 steder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 17:58 #31
Okey..

Hvad mener de så med følgende.:

1)
BuyDomains.dk opkræver et gebyr på 100,- kr for fornyelse af .dk domæner. Gebyret er inklusiv dk-hostmasters domæneafgift (60,- kr).

2)
Registrer dit .dk-domæne for kun 59 kr. + 60 kr. i domæneafgift
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 18:17 #32
2 er prisen på et domæne og 60 i afgift, som alle betaler til sit dk domæne.

1 må være hvis du ikke har husket at betale til tiden og de skal fornye det.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:20 #33
2) Ja, men det bliver da i mit hoved 119 kr? Hvor det hos eks. azero.dk koster 69 kr. inkl. afgiften.

1) Nja.. det er fordi buy reg. DEM som betaler og derved tager de 40 kr. til sig selv i årsleje pr. dk domain, hvor andre lader DK_Hostmaster klare dette og derved spare kunden de 40 kr. :o)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 18:30 #34
ER DU RUND I RØVEN

det ser jeg først nu............hmmmm dårlig måde at sætte det op på.
der står 69 i oprettelse og helt til højre står det afgift.

men ser nu at til venstre står det incl 1 års afgift.

puha jeg skal vist have briller.........;)

ja så er det ikke meget mere at snakke om.

hold da kæft det er vildt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:33 #35
puha.. godt du fandt ud af det inden du fik ned pga. det *sss* :o)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 18:35 #36
fik=gik

ja for den da ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 18:40 #37
Damn.. jeg staver bare dårligt idag *gg* Jeg er godt nok også lidt træt (den undskyldning virker altid) *g*
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 22:54 #38
fair nok..........nu kan det være at jeg staver som en brækket arm , da jeg lige er kommet hjem fra vin smagning. ;)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 22:55 #39
ahh det gik vist life
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2002 - 23:13 #40
Det lyder da ikke så ringe... :o)
Avatar billede kane Juniormester
30. oktober 2002 - 23:53 #41
yup.....det var heller ikke ;)