Avatar billede zeldo Nybegynder
10. november 2002 - 01:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

KAn i løse mit problem.....

Hejsa igen !

http://www.net-bold.dk/_admin/_bet/doend.phps

Jeg har et problem med denne kode... Den vil ikke gå ned til de sidste if sætninger, nogen der kan fortælle mig svaret på det...

/thomas - Jeg tjekker det imorgen tidlig :o g'nat
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. november 2002 - 02:01 #1
HVis det er denne:

  if($bets[result]==$bets[bet]) {

Så bliver den kun udfør hvis du komme ind i din sidte elsif pga {

  elseif ($bets[result]>$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");

  if($bets[result]==$bets[bet]) {

Så vidt jeg kan se er slut } alle sat ind nede i bunden så du ikke kommer igennem din if elseif struktur nummer to anden end den hvis du kommer ind i elseif på den føste if sætning.
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. november 2002 - 02:01 #2
prøv med koden

<?php
    session_start();
    include("../../mysql.php");

    $id = $_POST["id"];
    $ekspert = $_POST["$bet[ekspert]"];
    $homescore = $_POST["homescore"];
    $awayscore = $_POST["awayscore"];

    mysql_query("UPDATE bet SET homescore = $homescore, awayscore = $awayscore WHERE id = $id") or die(mysql_error());//"Der skete en fejl...kontakt Thomas Hejbøll");

    $expt = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from experts where expert='$ekspert'"));
    $bets = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from bet where id=$id && status=0"));

    if($bets) {
        if($bets[homescore]>$bets[awayscore]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET result='1' where id=$id");
        } else if ($bets[homescore]==$bets[awayscore]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET result='X' where id=$id");
        } else if ($bets[homescore]<$bets[awayscore]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET result='2' where id=$id");
        }

        if($bets[result]==$bets[bet]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*amount where id=$id");
        } else if ($bets[result]<$bets[bet]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");
        } else if ($bets[result]>$bets[bet]) {
            mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");
        }

        if($bets[result]==$bets[bet]) {
            $newspil = $expt[spil]+1;
            $newright = $expt[right]+1;
            $newamount = $expt[amount]+$bets[amount];
            $newwon = $expt[won]+$bets[won];
            mysql_query("update experts set spil=$newspil, right=$newright, amount=$newamount, won=$newwon where expert='$ekspert'");
        } else {
            $newspil = $expt[spil]+1;
            $newamount = $expt[amount]+$bets[amount];
            mysql_query("update experts set spil=$newspil, amount=$newamount where expert='$ekspert'");
        }
?>

Jeg har kun rettet indryk så jeg kunne overskue din kode. Der fandt jeg du to steder sikkert havde glemt en } der var lagt i bunden... så var lidt...

Er ikke testet da jeg ikke har nogle data - det er et skud i tågen
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. november 2002 - 02:02 #3
umiddelbart ville jeg tror det skal være sådan her:

<?
    session_start();
    include("../../mysql.php");

    $id                = $_POST["id"];
    $ekspert        = $_POST["$bet[ekspert]"];

    $homescore        = $_POST["homescore"];
    $awayscore        = $_POST["awayscore"];

    mysql_query("UPDATE bet SET homescore = $homescore, awayscore = $awayscore WHERE id = $id") or die(mysql_error());//"Der skete en fejl...kontakt Thomas Hejbøll");
  {

  $expt = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from experts where expert='$ekspert'"));
  $bets = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from bet where id=$id && status=0"));
  if($bets) {
  if($bets[homescore]>$bets[awayscore]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET result='1' where id=$id");
  }
  elseif ($bets[homescore]==$bets[awayscore]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET result='X' where id=$id");
  }
  elseif ($bets[homescore]<$bets[awayscore]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET result='2' where id=$id");
  }
  if($bets[result]==$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*amount where id=$id");
  }
  elseif ($bets[result]<$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");
  }
  elseif ($bets[result]>$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");
  }

  if($bets[result]==$bets[bet]) {
    $newspil = $expt[spil]+1;
    $newright = $expt[right]+1;
    $newamount = $expt[amount]+$bets[amount];
    $newwon = $expt[won]+$bets[won];
    mysql_query("update experts set spil=$newspil, right=$newright, amount=$newamount, won=$newwon where expert='$ekspert'");
  } else {
    $newspil = $expt[spil]+1;
    $newamount = $expt[amount]+$bets[amount];
    mysql_query("update experts set spil=$newspil, amount=$newamount where expert='$ekspert'");
  }

?>
Avatar billede zeldo Nybegynder
10. november 2002 - 09:32 #4
hmmm... den kommer stadig ikke ned til if sætningen:

}
  if($bets[result]==$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*amount where id=$id");
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. november 2002 - 09:35 #5
er du sikker paa at du ikke laver en mysql fejl saa siden fejler generelt. Hvad sker der praecist og hvordan ved du hvor den naar til.
Avatar billede zeldo Nybegynder
10. november 2002 - 09:45 #6
Jeg ved den når til:

}
  if($bets[result]==$bets[bet]) {
    mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*amount where id=$id");

da den smider alle de 3 forskellige ting i databasen.. alt efter hvilken en den skal smide i...
Avatar billede zeldo Nybegynder
10. november 2002 - 09:48 #7
og går galt ved denne If sætningen som jeg lige pastede
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. november 2002 - 11:46 #8
Er der ikke et ; som ikke skal være  der i denne linie efter odds*0
mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0; where id=$id");

Skal være:
mysql_query("UPDATE bet SET won = odds*0 where id=$id");
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. november 2002 - 11:46 #9
Den linie er to steder.
Avatar billede zeldo Nybegynder
29. december 2002 - 12:36 #10
Har aldrig fået løst problemet derfor m0 point
Avatar billede zeldo Nybegynder
29. december 2002 - 12:37 #11
SÅ jeg må jo acceptere mig selv
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. december 2002 - 13:14 #12
LOL det sku da klart.. Et problem løses med dialog og ikke ved at man gætter løs !!!