Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:15 Der er 18 kommentarer og
10 løsninger

Hvilke farver ?

Jeg skal til at lave et nyt site, men jeg vil gerne have nogle andre med på råd.

Jeg har stillet nogle forslag op til farvesammensætning her. Hvilket sys i er bedst, eller skal jeg gå en helt fjerde vej..???

I finder forslagende på www.backslash.dk/colortest.asp

På forhånd tak
Anders T. Pedersen
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:17 #1
siden blev ikke fundet ! - fidusen kom op ???
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:17 #2
Linket virker ikke
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:19 #3
Nå, nu virker det
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:20 #4
Ja Ja.. man skal skynde sig.. I er sku hurtige..*gg*

-Anders
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:21 #5
Helt klar den du kalder blålig, men den er vist mere grålig? Umiddelbart synes jeg bedre om farverne på http://www.ehils.dk/ , de virker mere venlige for øjet. Det var bare min mening!
Avatar billede snedled Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:23 #6
smart idé!!  :-)

Jeg kan bedst lide den brunlige eller blålige.
Den grønlige skriger for højt!

/snedled
Avatar billede snedled Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:24 #7
...hvordan kan det være at din side bliver opdateret sidelens, hvor fx. eksperten bliver opdateret oppefra og ned??

/snedled
Avatar billede padde Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:24 #8
brun!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:25 #9
Hehe fcs... Så blev der oxo gjort reklame.... *gg*... Jeg sys nu de farver på ehils.dk skriger lidt... i hvert fald på min skærm.... Men  tak for dit svar......

-Anders T. Pedersen
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:27 #10
snedled..... Det gør den såmen heller ikke... det er fordi det ikke er overskriften som går helt over... det er baggrunden, og den loader først... Så derfor kan det godt komme til at se sådan ud...

-Anders T. Pedersen
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:27 #11
a-torsten>> Jeg har intet at gøre med siden vil jeg gerne pointere!! Jeg faldt bare over den tidligere og lagde den ind under mine bookmarks som hedder [gode ideer til fremtidige designs]
Avatar billede snedled Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:29 #12
a-torsten> Jamen prøv at åbne siden i et nyt vindue og skift mellem dem, de opdaterer da hver sin vej? - Eller har jeg stirret på skærmen for længe??!
/snedled
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:31 #13
Snedled... Tjaa... Jeg ser ikke noget sidelæns opdatering..*ss*... men det kan jo oxo bare være mig....

fcs... Oki... Ja sandt.. det er en pæn side.... sys dog den blå farve er lidt for blå.....

-Anders
Avatar billede tpiil Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:37 #14
BLÅLIGT HELT KLART!!
Avatar billede blood Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:06 #15
helt klart
blålige
Avatar billede psycosis Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:06 #16
Den brunlige er klart fedest....

Mere kan jeg ikke sige....
Avatar billede void Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:59 #17
Kunne rigtig godt lide den blå, da den er meget frisk, men jeg bliver simpelthen nødt til at sige den brune da den er suveræn fed! Den er retro og RIGTIG lækker og hyggelig at se på!!! DAAAAAAARJLIIIIIIIIG!!!! MMmmmmmmmmmm!!!

the VoiD
Avatar billede mesterlars Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:00 #18
Den grønlige er i hvert fald udelukket - jeg får ondt i øjnene af at kigge på den.

De 2 andre er rigtigt gode synes jeg.

Vær dog opmærksom på det er ret svært at se hvad der står i det aktiverede link....
Avatar billede sawimi Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:16 #19
Øh.. hvis jeg må komme med en lille kommetar.

Hvilket produkt er det du vil præsentere??

Jeg mener f.eks. hvis det nu var værktøj og siden var babylyserød...bare en tanke.

Farver udstråler forskællige signaler.

Hvad tænker du på når man har farver marineblå og hvid....

Skal det være en af de tre forslag???
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:40 #20
Snedled..... Jeg har nu været ved en meget langsom comp... og dælme ja... den opdatere sidelæns.... Hvordan jeg har gjort.... det ved jeg ikke.....

sawimi... Der har du jo ret igen.,...

Det er en side for unge... Sådan med onlinespil, chat, debat, forum, comunity osv......

Håber det hjælper jer lidt bedre i bedømningen....

-Anders T. Pedersen
Avatar billede sawimi Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:51 #21
Jeg tror på klare farver, ikke alt det der tone i tone.

evt. knalfarver - orange er f.eks en farve hvor der sker noget. Der skal være noget energi...

og evt. noget med nogle runde former, jeg tror at de unge godt kan lide at de har overblik, i det de kommer ind på en side ellers er de smuttet igen...

overskuelige links, læsbar

måske også udformningen af logo, jeg syntes det er svært at læse. (nu håber jeg ikke du har brugt for meget tid på det design..)- nå,men du bad jo selvfølgelig også om en kommetar.
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 07:59 #22
Blålig, den ser som regel altid pænest ud på de skærme der ikke kan køre en så høj opløsning. Brunlig, nej vel!
Avatar billede void Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:20 #23
Grunden til den opdaterer sidelæns tror jeg er fordi at du har en langsom server og bruger baggrundsbillede... Altså du bruge baggrundsbilledet som \"tile\" ligesom i Windows, og så starter den med at sætte billedet ind øverst til venstre så til højre for det og til højre for det osv...

the VoiD
Avatar billede a-torsten Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:49 #24
Void..... Jeg tror ikke på at det er en langsom server.... Mere på at dem der opdatere sidelæns har langsomme forbindelser... Jeg har prøvet siden på 5 hurtige forbindelser, hvor den ikke har gjort det....

sawimi.... nej jeg har ikke brugt lang tid på det.... Det tog mig \"kun\" 15 min at lave.... det er nok oxo mest for farvesammensætningens skyld....

-Anders T. Pedersen
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:53 #25
Helt klart Blålig/Grålig....

Grøn og brun ..... NEJ NEJ NEJ NEEEJ! :)
Avatar billede 12tri Nybegynder
17. oktober 2000 - 22:00 #26
jeg mener at den blå er bedst
Avatar billede a-torsten Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:29 #27
Jeg takker for de mange svar.......

-Anders T. Pedersen
Avatar billede flax Nybegynder
08. november 2000 - 03:07 #28
blå blå blå\" Helt klart, bare du ikke vælge grøn. Men eller rigtig fedt design