Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Side med tung trafik...webhotel søges.

Jeg har en side som har fået meget trafik fra i dag af.
Og nu har min webhoteludbyder lukket min forside, fordi min side har brugt 110% af deres system!
De har tilbudt at give mig pengene tilbage, så jeg kan finde et andet webhotel.

Men hvilket skal jeg tage? Jeg har ikke så meget forstand på det med trafikken.
Jeg skal have min. 100 mb. plads, og min. 2 pop3 mails.
Og sammetidig skal det ikke være for dyrt.

Det skal lige nævnes at på 2 timer har jeg haft 600 besøg.
Og der er ingen snyd med i det, det er fra et link på en engelsk side.

Nogen der kan hjælpe/komme med forslag?
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:37 #1
Downloader de besøgende store filer?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. november 2002 - 20:37 #2
tja, stort set alle webudbyder, har fri trafik...

www.webhostpriser.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:38 #3
dalbjerg >> Ja og det havde hans sidste jo nok også ;o)
Der findes intet såsom "Fri Trafik". Når man kommer højt nok op vil udbyderen altid sige stop.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
17. november 2002 - 20:40 #4
tja.. kunne være de ikke havde...
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:43 #5
Det er en side med de berømte dulle-designere, hvis i kender dem.
De downloader ikke, men sidder og kigger på sider med masser af billeder.

Dalbjerg > det er www.bestil-webhotel.dk som er min udbyder. Der står ikke noget om fri trafik nogen steder. Det har jeg checket. Så der kan jeg jo ikke gøre noget, men det er også ok når de siger jeg kan få pengene tilbage.
Avatar billede dwal Nybegynder
17. november 2002 - 20:45 #6
www.wannafind.dk
ubegrænset traffik til en billig pris :D
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:46 #7
Mit forslag: Kontakt en af de middelstore webhoteller og forklar hvor meget trafik du skal bruge. Så kan de fleste sammensætte en pakke derefter - men prisen vil selvfølgelig også blive derefter :o)

www.web-sale.dk
www.wannfind.dk
www.starthotel.dk <-- Er ikke sikker på, at de er interesseret. Men det er et forsøg værd.

De reklamere alle med fri trafik, men det gælder sikkert ikke når vi når et forbrug som dit. Ved Web-Sale er det hvis 75 gange den plads man har. Hvis du har. I dit tilfælde 75*100 = 7,5GB.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:47 #8
Det skulle selvfølgelig være www.wannafind.dk som dwal skriver :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:51 #9
Jeg synes, wannafind er lidt for dyrt.

Kan man stole på www.cliche.dk ? Jeg har hørt så meget.
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:52 #10
Men man skal nok op i wannafinds pris
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2002 - 20:54 #11
cliche sucks. Så er det sagt...
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:56 #12
Wannafind er så billige, at jeg ikke ville spilde tid på, at lege med Cliche. Med flere tusinde besøgende om dagen er et nedbrud meget uhensigtsmæssigt - det er det selvfølgelig altid.
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:56 #13
Tror jeg også, el barto....

www.alphasite.dk skriver dette:
Det er ikke tilladt Kunden af bruge overdrevne mængder diskplads, ej heller overdreven brug af netværkets båndbredde, CPU tid, og andre resourcer. Kunder som udøver denne form for øget aktivitet skal aftale en ordning med Alphasite Internet Services på forhånd, så vi bedre kan afbalancere belastningen på vore maskiner. Undlader Kunden at gøre dette, vil dennes domæne og web hotel blive lukket, indtil anden aftale er lavet. Kunden bliver faktureret 40,- pr GB af International trafik.


Det skriver de fleste vist. *suk*
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 20:58 #14
Ja, læste lige forkert på Wannafind. Jeg så 59 mdr. Det er 39 kr mdr.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2002 - 20:58 #15
De skal jo også betale for trafik, direkte eller indirekte.

Men hvis der ikke ligger noget til download på dine sider virker Wannafind faktisk til, at acceptere det - men måske man lige skulle tjekke alligevel.
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 21:03 #16
Altså, min side er fyldt med billeder, som andre tager v. højreklik. Ikke andet sådan set. Der er ikke filer til downloadning.

Jeg er igang med at skrive til Wannafind. Så må de finde ud af om de vil.
Avatar billede sunkist Nybegynder
17. november 2002 - 21:16 #17
(logger af for i dag)
Avatar billede proboss Nybegynder
17. november 2002 - 21:28 #18
du kunne jo prøve www.secnet.dk måske du skulle ringe til dem og sige hvor meget trafik du bruger så du ikke kommer ud for det igen
Avatar billede sunkist Nybegynder
20. november 2002 - 14:29 #19
ww.secnet.dk er al for dyre. Det er helt op til 2000 om året :(


Nå, men jeg har fået fjernet det link som gav den overdrevne trafik og fortsætter nu med samme udbyder.....

Tak, for hjælpen!

Hvem skal have point ;) Tommy og Dwal måske?
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2002 - 14:53 #20
Hvorfor fjerne et link der giver trafik? Det er vel den største glæde ved, at have en hjemmeside - når man begynder at få mange besøgende :o(

Men ligger da gerne et svar.
Avatar billede sunkist Nybegynder
20. november 2002 - 18:16 #21
Tommy> fordi jeg gider ikke (efter nærmere eftertanke) at flytte til ny host og betale mere, og da jeg havde de mange besøg i søndags, så var siden så sløv at den næsten var umulig at kommme ind på. Så er det jo ikke så meget ved alligevel. :)

Du skal nok få point senere :)
Avatar billede sunkist Nybegynder
21. november 2002 - 14:20 #22
Point er dine, tommyf :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. november 2002 - 14:27 #23
Takker :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester