Avatar billede jgk Nybegynder
30. november 2002 - 15:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beep codes

Når jeg starter min PC op. Starter den op med 1 beep og lukker herefter ned igen. Jeg har ikke installeret noget hardware = Fejl?
Avatar billede postndk Nybegynder
30. november 2002 - 15:54 #1
slet ikke noget hardware ??
Så er det nok derfor, for bios beep'er somregel hvis der mangler ram, skærmkort
Avatar billede jgk Nybegynder
30. november 2002 - 15:58 #2
Jeg mente nyt hardware, den fungerede i går?
Avatar billede mgsj Nybegynder
30. november 2002 - 16:33 #3
Et langt beep betyder enten RAM eller grafikkort probs.
Avatar billede jgk Nybegynder
30. november 2002 - 17:27 #4
Jeg har prøvet at starte op uden Ram samme resultat...
Avatar billede gpa Nybegynder
30. november 2002 - 18:04 #5
Lån nogle Ram og se om de virker.
Avatar billede hub Nybegynder
30. november 2002 - 18:41 #6
Man kan ikke starte en maskine uden RAM så du vil få et beep under alle omstændigheder. Hvis det er 1 langt beep, så prøv at trykke AGP kortet (skærmkort) grundigt ned i soklen og efterspænd skruen der holder kortet.
Avatar billede ldrada Nybegynder
30. november 2002 - 20:40 #7
mit svar (beholder dog som kommentar) er som altid:
Skil din PC ad til splinter og stumper, og saml den igen grundigt, roligt og uden hast.

det kan også være at dine ram er blevet brændt af. (spørg ikke mig hvordan)
Avatar billede jgk Nybegynder
01. december 2002 - 17:05 #8
Mine Ram er Apacher 2700 og ser ud til at være "brændt af" da maskinen giver samme "beep-kode" med dem i eller uden. Henter nogle nye i morgen af anden mærke.
Avatar billede jgk Nybegynder
12. januar 2003 - 16:52 #9
lukker det var bundkortet.