Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. december 2002 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

CD/RW/DVD - Combo drev

Mjallow.

Hvad er folks erfaringer med diverse kombo drev - hvilke er på markedet og nok mest af alt hvor er de til at få i kbh/frederiksberg området og til hvilke priser? (eventuelle net forhandler er også interessante)

edbpriser.dk har et par stykker, men det undrer mig at der ikke er flere producenter/modeller på markedet?

Hastigheden er ikke det primære aspekt i denne sammenhæng, men det er derimod pris/ydelse. Ikke at det skal være det absolut billigste hvis skidtet brænder sammen, men ingen grund til at købe et 153½x brænder tjuhej.

Andre interessante faktorer er støj ved spinning, fejlbrændinger og lignende.

Kom med jeres bud/info :)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
06. december 2002 - 14:34 #1
Hejsa!

Hvis jeg var dig ville jeg kun vælge et combo-drev, hvis jeg ikke havde plads til to drev. Det er billigere og bedre at købe to drev! Det er i hvert fald min erfaring, og går drevet i stykker, kan du nøjes med at købe ét nyt. F.eks. et nyt DVD-drev (hvis det er det der er gået i stykker). Med combodrev skal du jo købe helt nyt!

Det er bare et råd, - synes selv det er godt ;)

//Rasmus
Avatar billede spunk13 Nybegynder
06. december 2002 - 14:48 #2
Problemet med et combo drev er at det lettere bliver slidt, jeg siger ikke at den bliver dårligere. Men når du har et all-in-one drev så skal den jo meget tit op på nogle omdrejninger, som vil slide den op med tiden. Jeg valgte at have CD/DVD drev og brænder for sig selv. Jeg bruger sjældent brænderen til at læse, kun når jeg skal læse brændte CDer da mit CD/DVD drev ikke altid gider sluge dem.
Men eller kan jeg ikke se hvad skulle forhindre dig i at købe et combo drev.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. december 2002 - 15:22 #3
Og her burde jeg så have nævnt at drevet er beregnet til et SFF system, hvilket betyder at, jow der er kun plads til 1 drev ;)

Hvad angår slidstyrken på sådan et drev så siger mine erfaringer mig at jeg sjældent når at slide et drev op før jeg reelt udskifter det. Lidt det samme som med CPU'er og de sædvanelige råd om at køle den ned til -173 grader celsius fordi så holder den længere :)

Så vidt jeg kan se ligger prisen på et kombo drev omkrin 1000-1200 for de biligste på edbpriser, hvilket i min verden ikke er så galt taget i betragtning af at mine sidste drev lå i 1500-2000 bare for brænderen ;)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. december 2002 - 15:25 #4
> i betragtning af at mine sidste drev lå i 1500-2000 bare for brænderen ;)

Hvilket skyldes at den er tilbage fra da ruder konge var knægt og 4x sped brænding var hurtigt :)

Jeg vil hellere ofre lidt ekstra og få det hele samlet i et lille SFF system end at skulle igennem endnu en periode med et blikhelvede der fylder flere kvm :)

Min primære interesse ligger derfor ikke så meget i om man bør eller ikke bør, men mest hvad er bedst af dem der er og hvor kan de købes :-)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. december 2002 - 19:16 #5
Drev købt - så må vi se om det er noget der vil noget.