Avatar billede jgrantzau Nybegynder
11. december 2002 - 19:06 Der er 9 kommentarer

deling af internet forbindelse

Hej,

jeg har en computer med Win XP der har to netkort for at dele internet forbindelsen. andre xp computere er koplet til, men nu har jeg en computer med win 2000 server som også skal på nettet, gennem den computer der deler forbindelsen. hvordan gør jeg det?
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2002 - 19:14 #1
ja, du skal vel bare bruge samme netværksindstillinger, som på de øvrige pc'ere
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
11. december 2002 - 19:16 #2
jo tak - men jeg kan ikke rigtig oprette andre netværksforbindelser i win 2000 end dialup forbindelser.. og de forbindelser jeg har på xp computerne er kongfigureret fra en system cd der ikke kan køre på win 2000
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2002 - 19:18 #3
på en af winxp pc'ere kan du i start --> kør skrive cmd og tryk enter

skriv dernæst ipconfig /all

noter ip, subnetmask, gateway, dns'er (der er 2). IP'en skal ændres, men SKAL resten være magen til.
Dvs. du taster oplysningerne ind på din eksisterne lan-forbindelse på w2kserveren.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2002 - 19:18 #4
øh...men resten SKAL være magen til :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2002 - 19:19 #5
du kan dog ikke bruge oplysningerne fra ipconfig fra internetserveren
Avatar billede e.p. Nybegynder
11. december 2002 - 22:37 #6
Hvis du ikke har muligheden for at oprette en forbindelse, så må der være noget galt med netkort/kabel på/fra win 2000 maskinen
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:52 #7
lukketid
Avatar billede riversen Nybegynder
27. maj 2003 - 21:26 #8
hvorfor afvisr du ?
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
14. juli 2004 - 13:55 #9
svar igen, så accepterer jeg.