Avatar billede laulund Nybegynder
19. januar 2003 - 11:47 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

PHP lærebog

Hvad er den bedste PHP "lære" bog der er til at købe.

Mangler nemlig tit en opslagsbog .

Mhv

Jesper Laulubd
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:48 #1
det er ikke andet end et par dage siden jeg stod i samme situation se hvad jeg valgte ! http://www.eksperten.dk/spm/305989
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:49 #2
her er hvad jeg valgte pastede fra ovenstående spørgsmål
-----------------------------------------------------------
Hejsa

Så har jeg købt en begynder bog, jeg sad i går i en time og læste i forskellige bøger i DTUs boghandel. Og valget faldt på "PHP and MySQL Web Development by Luke Welling, Laura Thomson" og efter at have læst de første 25 sider er jeg meget tilfreds.

I starten troede jeg at den gik lidt for hårdt i gang - første kapitel hedder "php crash course" men jeg må sige at de meget pædagoisk forklare hvad de gør og ikke mindt hvorfor de gør det. Med den html baggrund jeg har(hvilket vil sige lille) er det ikke noget problem at følge med indtil nu. Jeg glæder mig allerede til de timer bogen og jeg vil få sammen. :-)
Avatar billede caturn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:50 #3
Thomas G. Kristensen
Start på PHP
Avatar billede dennism Nybegynder
19. januar 2003 - 11:53 #4
Avatar billede carnudo Nybegynder
19. januar 2003 - 11:56 #5
Programming PHP
by Rasmus Lerdorf, Kevin Tatroe
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 11:56 #6
Start på PHP er jo ikke specielt god til  - som laulund skriver  - "Mangler nemlig tit en opslagsbog " men den er billig og som en start er den da ok...

en anden mulighed er selvfølgelig
biblo
eksperten.dk
php.net
Avatar billede rzj Nybegynder
19. januar 2003 - 11:56 #7
PHP and MySQL Web Development by Luke Welling, Laura Thomson er bogEN - virkeligt godt !
For ISBN osv. se http://www.eksperten.dk/spm/126540
Indlæg rzj 28/10-2001 14:10:20
ffn>>jeg vil godt vide hvorfor du uden begrundelse afviste mit svar netop på:
http://www.eksperten.dk/spm/305989
når jeg netop henviste til tidligere svar hvor jeg netop angav den bog du så har valgt...det er bare 'lidt' mærkeligt ik? ;-)
/rasmus
Avatar billede laulund Nybegynder
19. januar 2003 - 11:58 #8
Tak for hjælpen

Jeg har fundet det jeg skal bruge :)

Mhv
Jesper laulund
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:01 #9
rzi>>> jeg siger gerne undskyld....men jeg skulle åbentbart have det skåret ud i pap - men glad for den er jeg i hvert fald!
Avatar billede rzj Nybegynder
19. januar 2003 - 12:01 #10
laulund>>
\'Professionel PHP Programming\'
af Jesus Castagnetto et.al
ISBN: 1-861002-96-3
er måske den bedste opslagsbog, mens Luke Welling fra SAMS er den med de bedste eksempler - lærebog.
Læs iøvrigt hele min henvisning igennem da der er flere info omkring download af kodeeksempler osv.
Forslag:
Køb Professionel PHP Programming, hvis du kun skal bruge en opslagsbog og download så kodeeksempler fra Sams (Luke Welling).
Hvis du skal bruge en lærebog anbefaler jeg klart Luke Welling.........jeg underviser sgu' i det på universitet og der anbefaler vi den bog -  så fik du den.
;-)
Avatar billede caturn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:02 #11
Jeg bruger Start på PHP som opslagsbog.
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:03 #12
rzj>> kan man ikke komme på et hold, så man kan få lidt undervisning :-)
Avatar billede rzj Nybegynder
19. januar 2003 - 12:13 #13
ffn>>hæhæ, næ så skal du liste dig ind - men jeg underviser lidt privat ved siden af sååååå....hvis du har brug for et par timer ;-)
Avatar billede ffn Nybegynder
19. januar 2003 - 12:19 #14
nu har jeg aldrig hørt om nogen der går til php :-) jeg mener at gå til fodbold er jo nogen lunde normalt, men at gå til php , heheh

Men, det kunne da være at det var noget...hvad koster det? hvor bor du i landet? frold@hotmail.com