Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:19 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

ADMIN > Placering på minisite!

Kunne det ikke være sjovt, hvis man kunne se, hvilken placering brugeren har, når man kigger på brugerens minisite?

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:26 #1
Jo, faktisk .. og det kunne også være fedt hvis man kunne se f.eks. de 5 der lå over en og under en (altså 11 navne i alt incl dig selv)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:28 #2
Ja, ligesom de havde på aktiespil.tv2.dk!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:31 #3
Det kender jeg ikke lige, men jeg synes selv det er en fed ide.. så kan man se nogenlunde hvilken \"league\" man ligger i *g*
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:23 #4
I har min fulde tilslutning, selvom det nok først bliver sjovt når man ikke ryger 200 pladser ned bare fordi man laver et ? til 15 point ;-)
Men så må man jo bare kæmpe for at være først med det bedste, hurtigst på aftrækkeren, frisk med det hele også med prisen, eller også må man prøve at lade være med skrive så mege....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:26 #5
Hi hi ja ..

Jeg kan se at man skal ikke SÅ lang op i point igen for ikke at falde det vilde i pladser ..
Jeg har pt. 5915 point (plads 74) og hvis jeg stiller et ? til bare omkring 100 point så er det ikke engang sikkert jeg dropper og hvis jeg gør er det måske kun 2 pladser ..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:57 #6
sjov ide...men det er vel egentligt ret resourcekrævende at lave eller hvad ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:00 #7
Det tror jeg faktisk ikke engang .. Jakob & Andreas er rimelig hardcore til det her så det tror jeg ikke ..
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:00 #8
Det skulle jeg da ikke mene - det er i hvert fald ikke noget, som det eksisterende system ikke kan klare :)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:02 #9
Noget, der kunne være endnu mere fedt var, hvis man kunne lave nogle profiler - altså, hvem man er, hvad man laver osv. og smække et lille billede op sammen med :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:04 #10
Du er i et rimelig genialt hjørne idag, hva\' ?
Lutter gode ideer ..

Det ku\' det faktisk ..

Så ville det blive en slags Dating.dk a\'la computer uden dating se\'følig :)
Avatar billede driis Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:22 #11
phylox2>> Godt forslag. Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvem jeg er i nærheden af.

Indtil den nye funktion er på plads (Admin laver den selvfølgelig fluks mandag morgen ;-)
må vi bruge denne metode:

Jeg har pt. 8897 points og ligger på plads 34. Hvem har placering 33 og 35? Og hvor mange points har i? (Jeg er bare nysgerrig ;-), der er selvfølgelig ingen tvang til at opgive det, hehe)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:26 #12
*LOL* dating.dk har man da i forvejen profil liggende på... har man ikke ?

>>phylox, omkring resourcerne... måske bare mig, men umiddelbart vil jeg da mene at der vil skulle laves beregninger af placeringer osv. ud fra databasen, for samtlige brugere, hvergang der er en bruger der ændrer i pointne (får acepteret et svar/stiller et spørgsmål)
Godt nok er jeg træt, men er jeg helt ved siden af med at det vil kræve en del resourcer at lave de beregninger ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:27 #13
Point: 5915
Plads: 74

Nogle der ligger i nabolaget af 70-80 ?
Avatar billede doeleman Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:31 #14
Point: 11618
Placering: 17

Hvem er ellers på vej ind i top 10 ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:34 #15
<< tigerdyr >>

*s* ork jo .. en profil på nettet fra eller til ville vel ikke skade *gg*
Avatar billede prodic Mester
30. oktober 2000 - 11:37 #16
10947 - 23 pt.

Og et godt forslag, men kan man rigtigt bruge det til noget?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:28 #17
Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvordan databasen er bygget op, men jeg kunne forestille mig, at der er et felt, der hedder \"Placering\" og derfra kan man jo bare hente det tal, ligesom brugerens navn - så det kommer da slet ikke til at tage flere resourcer, end der allerede bruges - vi har jo på nuværende tidspunkt en placerings \"funktion\" i vores \"private\" oplysning i det venstre hjørne - så funktionerne og oplysningerne må være tilgængelige allerede nu ...

Men jeg venter lige på at se, hvad ADMIN har at sige til det :) men jeg kan da se, at det er stemning for det! :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:29 #18
driis  > 33 er min plads..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 14:59 #19
God idé, det er noteret !
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:02 #20
Også den med profil mulighed ?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:27 #21
phylox2>> Der er under indstillinger idag mulighed for at skrive en profil, så det kan du bare gøre. Godt nok ikke med billede, men jeg kan heller ikke helt se om ens udseende, har noget at gøre med om man er en Ekspert :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:31 #22
andreas_admin> Hvis man fjerne spm. man abb. på hvorfor stå det så ikke i dato orden? det tager jo 100 år at finde ud af det.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:55 #23
>>phylox2, du har ret...hvis de beregnede værdier ligger i databasen, giver det klart nok ikke mere belastning :o)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. oktober 2000 - 23:11 #24
andreas_admin >> 500 tegn er da langt fra nok til at skrive bare en lille smule!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 06:08 #25
<< phylox2 / tigerdyr >>

Jeg tror ikke placeringer ligger i et felt i DB\'en. Så ville den jo skulle opdatere samtlige 10.000+ felter hver gang der var et spørgsmål der blev accepteret, eller oprettet. AALT for besværligt.

Med placeringen har de ved bare sorteret recordsettet efter # points, trækker ud indtil de finder dig og vupti der har du placeringen (sikkert ikke helt på denen måde da det ville blive for langsomt, men teorien er nok god nok)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:14 #26
phylox2>> Derfor indeholder den nye sektion \"Job\" også en C.V.-del, hvor du kan skrive alt om dine meritter og evner. Vi vil gerne koncentrere de mere grundige beskrivelser der.