Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 19:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internetadgang uden om router og firewall

Vi har en domæne og et netværk, som ligger bag en freeBSD firewall og router. Jeg vil gerne fjernstyre nogle computere, men det tillader vores firewall ikke, og jeg kan (endnu) ikke åbne hul igennem.
Kan jeg sætte en hub melle ADSL boxen og routeren, og pløkke min comp ind der, så jeg kører udenom firewallen?
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 19:10 #1
Ja, hvis du har flere IP'er til rådighed, så kan du.
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 19:40 #2
det har jeg ikke :(
Avatar billede Danni Novice
27. januar 2003 - 19:45 #3
Hvis du kører NAT (Network Adress Translation) på din ADSL-router kan du sagtens smide en ekstra komputer på...
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 20:18 #4
hvis jeg har forstået det rigtigt, kører routeren under freeBSD, og det magter jeg ikke. det skal være lige efter tdc´s modem, jeg skal have fat i linien
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 20:37 #5
Så er der kun to muligheder; bestil en ekstra IP eller kobl routeren fra. Desværre.
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 20:38 #6
Den tredie mulighed er at indsætte endnu en router før din egen (hmmmm)
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 20:52 #7
hvordan skulle den så sættes op? vores domæne er karolinelund.dk. skulle jeg så have et domæne mere?
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 20:59 #8
og læg et svar, så du kan få noget for ulejligheden :)
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 21:03 #9
Den skal blot sættes op til at al normal trafik bliver sendt til den nuværende router og kun den aktuelle port for fjernstyringen bliver dirigeret til den eller de maskiner du vil fjernstyre.
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 21:05 #10
den køber jeg, tak!
Avatar billede greybear Nybegynder
28. januar 2003 - 08:15 #11
okie.