Avatar billede nilfri Nybegynder
02. februar 2003 - 19:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af mobiltlf: Er gratis opd. af software penge værd?

Jeg vil købe en ny Siemens S55 (kunne ikke købe den brugt på fx. dk.marked ;-)

Valget står mellem en lokal forhandler (TeleSpar) og så en fjernere forhandler
(Tele Vanløse), der tilbyder gratis opdatering af softwaren i garantiperioden
på 2 år.

Prisen er nogenlunde ens - ca. 2600 med Sonofon (uden simlås).

Den lokale ligger - ja lokalt. Den fjerne tilbyder gratis opdatering. Hvor meget er det sidste værd i praksis?

mvh Finn

PS: Har du kommentarer til en S55 er de meget velkomne
Avatar billede p2 Nybegynder
02. februar 2003 - 19:30 #1
Du kan ALTID få opdateret software gartis! Det er bare ikke alle, som reklamere med det. Alle mobiler har desuden 24 mdr. garanti.

Hvorfor ikke købe en Ny Nokia 6610 til 3200,- den er også meget fed...
Avatar billede nilfri Nybegynder
02. februar 2003 - 19:48 #2
>>>p2
Iflg. TeleSpar koster det penge, hvis opdateringen ikke skyldes fejl i softwaren, men fx. forbedrede services.

6610 har ikke BT, kører WAP 1.2 (hvor S55 vist kører 2.0) og ser generelt ikke ud til at være merpris værd. Ellers kunne den nok også være interessant.
Avatar billede p2 Nybegynder
02. februar 2003 - 20:26 #3
Det er gratis hos ESTM

- s55 har 256 farver, 6610 har 4000

Jeg har en 7650 og er mega glad for den! Har du overvejet den?
Avatar billede nilfri Nybegynder
02. februar 2003 - 20:33 #4
Hvad er ESTM?

BT er vigtigere end farver for mig - derfor overvejede også 6310i (som kun har gråtoner...). Fik så at vide, at den ikke helt var standard på BT!?
Avatar billede csuperman Nybegynder
02. februar 2003 - 21:08 #5
Mener P2 har ret. Det er altid gratis at få opdateret sin software, i garantiperioden.

6310i har BT som standart og det virker perfekt. (Går udfra at BT står for BlueTooth)
Avatar billede csuperman Nybegynder
02. februar 2003 - 21:10 #6
ESTM er en mobilforhandler/reperatør der ligger flere steder i landet.
Avatar billede nilfri Nybegynder
05. februar 2003 - 14:47 #7
>>>p2
>>>csuperman

Tak for input. Læg svar, hvis I vil ha' point - ellers lukker jeg blot.

Jeg gik en tredje vej: TeliaMobiz, hvor Siemens S55 netop er kommet med - selv om forhandlerne ikke rigtigt ved det, og Telias hjemmeside http://www.teliamobiz.dk/low.asp ikke viser det ;-)

Så må mand jo bare insistere, for den ER med!
Avatar billede csuperman Nybegynder
05. februar 2003 - 15:08 #8
Ok :-)