Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 10:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Visual basic VS. Visual Studio .net

Hej med jer, det kan godt være det virker som en tåbelig spm. nå men jeg spørger aligevel...

1. Er det samme sprog, er det også Visual basic, man skriver i når man sidder med Visual Studio .net standard...?

2. Det er vel bare Windows Application, man skal vælge hvis det er programmer man vil skrive...?

Astalavista
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. februar 2003 - 10:57 #1
1. Til dels - der er faktisk en hel del ting der er ændret fra VB til VB.Net. Så omstillingen er da ikke helt problem-fri, især ikke hvis du vil forsøge at konvertere nogle af dine gamle programmer til .Net... Det kan tit give nogle meget sjove resultater :-)

2. Ja, det burde være fint nok!
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 10:58 #2
Nu skriver du VB.net er det, det samme som VS.net?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. februar 2003 - 11:05 #3
Ahh, sorry - lidt en smutter - er lige stået op :-)

Du kan mere eller mindre selv vælge hvilket sprog du vil programmere i, i Visual Studio.net. Derfor kan du også vælge Visual Basic igen - eller gå over til C# eller en af de mange andre sprog Visual Studio understøtter.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 11:08 #4
Skal man definerer det på forhånd, eller kan man skrive alle sprog på en gang?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. februar 2003 - 11:22 #5
Du vælger et sprog, og kører i det. Du kan ikke vælte rundt i forskellige sprog som det passer dig...
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 12:30 #6
Ok, Hvor vælger jeg det?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. februar 2003 - 12:32 #7
Kan ikke huske det - har ikke fået lagt Visual Studio.Net ind herhjemme - har den kun på arbejde lige pt.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 12:36 #8
Ok, kan du ikke bare ligge svaret på mandag...
Avatar billede kedde65 Praktikant
08. februar 2003 - 15:56 #9
Du vælger projekt type når du starter VS.net op. Her kan du vælge VB, C# samt andre type projekter. Du kan dog k9ombinere de forskellige sprog ved at lave eksempelvis et komponent i C# og inkludere det i din VB applikation.

VH CK
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. februar 2003 - 20:17 #10
Tak til jer begge 2 ;-)