Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 19:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål om .NET server 2003

Hej med jer.......

Jeg har lige installeret .NET server 2003 Enterprise Edition.

På min maskine er der 2 x 256 mb RAM og en 1 x 512 mb RAM.

Altså i alt 1024 mb RAM, men når jeg højre klikker på "My computer" og ser lidt specs på puteren, så står der at den kun har 512 mb RAM?!?!?!

Nogen der ved hvorfor.........

Mvh

Lucien
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2003 - 20:39 #1
understøtter bundkort 1024 Mb ram?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2003 - 20:41 #2
Kræver dit bundkort ikke at dine ram sidder parvis?
Altså:
2 x 256 mb
2 x 512 mb
2 x 1024 mb
Avatar billede tuxic Nybegynder
11. februar 2003 - 21:11 #3
Hvor gammelt er bundkortet? Det kan også være problem med dobbeltsidighed. Har du haft andre operativ-systemer installeret, hvad meldte de?
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:14 #4
fuck hvor sært.........

Nu har jeg hævet de to ud på 256. Nu sidder kun den klods på 512 i. Har sat den i sokkel nummer 1, fra venstre. Den sad før i den yderste til højre.

Men nu viser den kun 248 mb, selv om det er 512 mb!

:-(
Avatar billede tuxic Nybegynder
11. februar 2003 - 21:30 #5
For mig lyder det som et problem for bios/bundkort med at detecte dobbeltsidige RAM. Min far har sammme problem (måske ;). Hvorfor det giver 248 og ikke 256 kan jeg dog ikke lige svare på :)
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:33 #6
undskyld.......... det var 256 mb!

Men hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:34 #7
Og jeg ved ikke helt præcist hvilket bundkort det er, da jeg har fået den som den er brugt uden noget. Men den er nok en 2 år gammel ca.

Kan jeg ikke se det et sted på puteren?
Avatar billede tuxic Nybegynder
11. februar 2003 - 21:42 #8
Jeg tror ikke du kan gøre andet end at skifte bundkort. :\ Du kan checke bundkortets specifikationer på fabrikantens hjemmeside. Ja opløftende er mit svar ikke :\
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:46 #9
Okay..........

Men der må sgu da stå et sted hvilke mærke bundkort det er.

Hvad med inde i BIOS, kan man ikke se det der?
Avatar billede tuxic Nybegynder
11. februar 2003 - 21:47 #10
tjaaah måske. Du burde ihvertfald kunne se chip-sættet.
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:52 #11
kan jeg download en driver til b.kortet hvis jeg kan se hvilke chipset det har?
Avatar billede tuxic Nybegynder
11. februar 2003 - 21:56 #12
måske. Men har du ikke andre informationer at gå efter? Er det fx. en Dell version foo kan du jo se det på Dells hjemmeside. Ellers prøv at se på kortet og der står noget.

Er desværre ikke så hardware savvy.
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
11. februar 2003 - 21:59 #13
OKay......... takker for jeres tid!

tuxic for points, for han har givet mig noget at gå efter!

Mvh

Lucien
Avatar billede burningice Nybegynder
15. februar 2003 - 16:13 #14
til en anden gang... opret dit spm i styresystem-kategorien, ikke programmerings-kategorien ;)
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
15. februar 2003 - 21:58 #15
Ja hvis der nu var en .NET server kategorie, så havde jeg også gjort det!

Det kunne også være fed med en VS.NET kategorie....... ;-)
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2003 - 00:07 #16
Styresystemer : Generelt måske ? http://www.eksperten.dk/kat/84

ej.. jeg ved det ikke... men du har ret... det er virkelig ved at blive uoverskueligt med kategorierne på eksperten, og mange af dem giver igen mening... at f.eks. smide asp.net under Programmering : Script, det ører jo ikke hjemme nogensteder... og hvor er vb.net kategorien, nu hvor vi har både .Net og c# ??

jaja, dem om det...
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
16. februar 2003 - 11:57 #17
ja........ de må lige spænde hjelmen lidt, de php gutter der!