Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 17:33 Der er 18 kommentarer

Hvordan slette et filnavn der er alt-for-langt,

Hvordan slette / omdøbe, et filnavn der er alt-for-langt og derfor i følge winXP,  i k k e  eksisterer.
(Det lange filnavn blev oprettet af et backup-prg.)
Kan ikke bare, fjerne alt andet på drevet og så formatere, da det er C:

nb1
Avatar billede initializing Nybegynder
13. februar 2003 - 17:45 #1
Prøv via DOS.. Start > Kær : CMD
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2003 - 17:48 #2
WinXP skulle kunne håndtere filnavne der er 256 karakterer lang.
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 17:49 #3
H a r  prøvet via komando-promt, .....
Filen eksisterer ikke  :-(
nb1
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 17:52 #4
Jeg kan heller ikk få  længden på navnet...
Det var et  " amatør-backup-prg. " der i stedet for starten af et dokument-navn har brugt hele indholdet.. :-(
nb1
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2003 - 17:53 #5
kan du se filnavnet, så prøv om du kan tage ejerskabet over den.
H.klik på navnet og vælg Deling og sikkerhed>Avanceret, her skal du tilføje dit brugernanv og giv dig selv alle rettigheder over den. Eller prøv at logge på som Administrator og prøv igen.
Start evt. i fejlsikker tilstand.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 17:58 #6
Prøv først at åbne Kommandoprompten ved i Start -> Kør at skrive "cmd" [ENTER]. Åbn dernæst Windows Jobliste ved i Start -> Kør at skrive "taskmgr.exe" [ENTER]. Afslut så explorer.exe og i prøv så i Kommandoprompten at slette filen.
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:04 #7
Er / har hele-tiden været admin,
Ps:  Det er både en mappe + fil der har samme for-lange navn...
H-klik >>  Udvid =  outgreyed    :-(
nb1
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2003 - 18:10 #8
så må du starte pc i konsolmode, boot på din WinXP og hop ud i konsolmode.
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:16 #9
Øhh bøø... konsolmode...  Svarer det til  DOS-mode ?  med "samme" muligheder / komandoer m. m.  ??
nb1
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2003 - 18:18 #10
ja, fordelen er at du kan se NTFS filer og mapper, det kan du ikke med en DOS diskette.
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:23 #11
OK...  det ER ntfs... så foreløbig  t a k...  PRØVER  :-)

nb1
Avatar billede nb1 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:24 #12
Ps:  er det nødvendigt med  " deltree "  for mappen`s skyld ???

nb1
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. februar 2003 - 18:25 #13
ved det lyder langt ude - men installer www.nero.com og slet det igennem det.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 18:51 #14
hehe
Avatar billede soreno Praktikant
13. februar 2003 - 19:25 #15
Hvis filnavnet er for langt så er en del af filallokeringstabellen muligvis besksadiget - prøv at køre en "scandisk" (eller hvad det nu hedder på XP).
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2003 - 19:29 #16
metal_hansen har ret - nero kan faktisk slette ting man normalt ikke har ret til ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
14. februar 2003 - 08:47 #17
Jeg vil også umiddelbart holde på Nero løsningen.
Men prøv allerførst om du kan omdøbe fil/mappe. Nogle gange kan det lade sig gøre selv om man ikke kan slette filen. Hvis den kan omdøbes kan du bare kalden den "jens" og så slette den.
Avatar billede grav Nybegynder
14. februar 2003 - 08:55 #18
Måske opdager chkdsk problemet.