Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 21:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan annoncerer man bedst fro en ny portal ?

Jeg vil gerne vide jeres erfaringer med hvordan man bedst markedsfører en ny webportal ??

Det drejer sig helt nøjagtig om :

http://www.findsvar.dk

mvh

Admin findsvar.
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 21:39 #1
Nu har jeg lige brugt 5 minutter på din hjemmeside og jeg lige et spørgsmål; Hvad kan man bruge siden til, hvad er dens funktion?
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 21:41 #2
Hvad mener du ??
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 21:44 #3
Hvad kan man bruge hjemmesiden til?
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 21:47 #4
Lidt af hvert, vi henvender os til nybegyndere på nettet, seniorer, familie, dem som har it, køkken og andre spændende ting som interesse. Der er ikke defineret andet en at vi ønsker, at være en seriøs portal, hvor alle skal føle sig velkommen og der skal være kort til brugeren, da de også i videst muligt omfang skal inddrages i selve portalen.
Som du vil se på vores forum, er der stor bredde i det vi dækker, det er også meningen, da vi mener at der mangler et seriøst alternativ til de smalle portaler, som kun henvender sig f.eks. til pensionister.
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 21:53 #5
Okay, men det kunne jeg desværre slet ikke finde ud af ved kort at surfe rundt på sitet. Det var måske en ide at have en velkomst tekst der kort forklarede det.
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 21:55 #6
et hint: lad være med at bruge færdig-lavede gratis produkter... det er altså ikke sejt at der står PostNuke 43 gange på jeres forside... troede det var en reklame side for PostNuke... ;)
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 21:57 #7
ok, så hvis det der postnuke ryger sig en tur, er det ok ?? Der er da intet i vejen med færdiglavede produkter... det skal bare rettes til grafisk ?
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 21:58 #8
tja, synes stadig ikke at store portaler skal benytte sig af gratisprodukter... det signalere ikke den vilde profesionalisme... ;)
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:05 #9
Der er da intet i vejen med et gratisprodukt, hvis det rent faktisk er det bedste på markedet både sikkerhedsmæssigt og hastighedsmæssigt ??
Hvad er dit argument for, at gratis software er noget møg, udover at det ikke koster penge ??
Hvad med apache, verdens bedste webserver ? Den er gratis og benyttes overalt, da alle ved at IIS er fyldt med fejl ??
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 22:08 #10
jeg siger ikke at gratis produkter er dårlige... har selv Linux installeret, og har konstant Apache, MySQL og PHP kørende på min WinXP box... bruger også Mozilla og OpenOffice.org... mere end de fleste gør for at støtte OpenSource... jeg gør somen meget for at støtte det miljø...

MEN, det ser ikke ret prof. ud at en side der håber på at få kommerciel succes prøver et gratis program... det er det jeg siger... det virker lidt amatør agtigt...

Morten
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:13 #11
Jeg har ikke sagt, at vi skal have kommerciel succes. Det er faktisk ikke meningen med dette her projekt....
Det er og bliver drevet af frivillige for frivillige, det er dig der nævner kommerciel succes.
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 22:16 #12
For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål omkring markedsføring af portalen - spg. 1 - har i nogen penge?
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:18 #13
Nej.
Derfor skal metoden være "gratis"
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2003 - 22:18 #14
OK, så er det sådan set fint nok... men jeg holder stadig på at det ser mere prof' ud med et 100% indbygget system... ;)
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:22 #15
Jeg har indtil videre tilmeldt den de toplister i kan se i bunden også på google + nogle andre steder...
Jeg ved fra tidligere, at nogle gange kan man godt bruge andre ting for at tiltrække brugere... hvad er jeres erfaringer her ?
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 22:25 #16
Okay - det gør det jo noget svært at markedsføre hurtigt, så du bliver nok nød til langsomt at oparbejde en brugergruppe som kommer igen og henviser nye folk til siden. Så sørg derfor for at portalen altid er aktuel/opdateret og forsøg at få en masse feedback fra dine besøgende om hvad de synes kunne gøre portalen endnu bedre.

For at øge eksponeringen kan du tilmelde dig en del bannerbytte programmer - selvom de ofte er forfærdelig grimme og kan ødelægge et hvert design. Så er de en god og gratis måde at få øget eksponeringen af ens site.

Sørg herudover for at få nogle gode meta-tags på dine sider, så du kan få nogle gode placeringer i de forskellige søgerobotter - dem du har nu er helt håbløse.

Håber du kan bruge det til lidt.
Avatar billede askhoej Praktikant
24. februar 2003 - 22:28 #17
En anden god måde at få billig eksponering på er ved lave en konkurrence og herefter tilmelde konkurrence nogle af de mange gratis-ting sider. Præmierne behøver ikke at være særlig store for at tiltrække en stor mængde trafik. I dit tilfælde kunne et par gode flasker rødvin sikkert være et hit ;-)
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:36 #18
mange tak for hjælpen, jeg lader den lige stå lidt endnu. :-)
Avatar billede dunkeren Nybegynder
24. februar 2003 - 22:40 #19
Jeg overvejer også en topliste ogsået logo øverst til siden, er det en løsning ?? Det giver en allerhelvedes masse trafik, jeg har allerede en liggende..men med sådan en eksponering, burde det give besøgende ?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 05:04 #20