Avatar billede dumazz Nybegynder
25. februar 2003 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til PHP/MySQL

Jeg har lavet følgende script:

<? if($login == opret)
{
if($navn !== "" && $email !== "" && $pass !== ""){
include("connect.php");
mysql_query("insert into bruger (navn, email, pass) values ('$navn', '$email', '$pass')");
mysql_close;
}
if($navn == ""){echo"><br>Navn mangler";}
if($email == ""){echo"<br>Email mangler";}
if($pass == ""){echo"<br>Pass mangler";}
if(($navn == "") || ($email == "") || ($pass == "")){
echo"<p>Tilbage";
}
}else{
if($login == ny){
?>
<form action="index.php?login=opret" method="post">
<input type="hidden" name="action" value="ny">
<font size="1">Navn:<br>
<input type="text" name="navn" size="20"  style="background-position: 0% 50%"><br>
Email:<br>
<input type="text" name="email" size="20"  style="background-position: 0% 50%"><br>
Pass:<br>
<input type="text" name="pass" size="12"  style="background-position: 0% 50%">
<input type="submit" value="Opret"></form>
<?
}else{
?>
<form action="?" method="post">
<font size="1">Bruger:<br>
<input type="text" name="brugernavn" size="20"  style="background-position: 0% 50%"><br>
Pass:<br>
<input type="password" name="adgangskode" size="12"  style="background-position: 0% 50%">
<input type="submit" name="submit" value="Login">
</form>
<a href="?login=ny">Ny bruger</a></font>
<?
}}
?>

Scriptet virker fint... men skal finpudses en del...

*Ingen mulighed for at oprette to ens brugernavne/emailadresser
*Forkort det så meget ned så mulig....
*Integrer Login & Opret så det er én Form med 2 muligheder
*Hvis man ikke indtaster pass skal der automatisk fremsendes en mail med pass til brugeren
*Måske har jeg glemt noget.... og du er da velkommen til at tilføje smarte ting....
Avatar billede agg-zeus Nybegynder
25. februar 2003 - 21:56 #1
Var det ikke bedre du selv fandt ud af de ting.. ? det er oftest den måde man lærer bedst på! Kig evt. på andre logind systmer.
www.netcoders.dk
søg @ www.eksperten.dk
www.scriptsearch.com
www.hotscripts.com
Avatar billede dumazz Nybegynder
26. februar 2003 - 08:53 #2
Jeg lærer bedst ved at terpe andre koder... og har oz lavet alt det indtil nu selv....
Avatar billede dar Nybegynder
27. februar 2003 - 16:23 #3
*Ingen mulighed for at oprette to ens brugernavne/emailadresser:
$res = mysql_query("SELECT * FROM bruger WHERE email = '$email'");
list($noget) = mysql_fetch_array($res);
if($noget) echo "Der er en der har den email i forevejen!";
Avatar billede dumazz Nybegynder
02. marts 2003 - 13:44 #4
*Hvis man ikke indtaster pass skal der automatisk fremsendes en mail med pass til brugeren
Avatar billede dumazz Nybegynder
03. marts 2003 - 21:05 #5
???
Avatar billede dumazz Nybegynder
05. marts 2003 - 19:05 #6
LUKKER DETTE SPM IMORGEN HVIS DER IKKE ER SVAR...
Avatar billede xyborx Nybegynder
20. marts 2003 - 09:18 #7
Ingen mulighed for at oprette to ens brugernavne/emailadresser:
CREATE TABLE brugere(
navn varchar(30) unique,
email varchar(30) unique,
....)
Så vil MySQL ikke acceptere hvis man forsøger at oprette et navn eller email som allerede eksisterer. Jeg synes det er lidt mere sikkert end at checke vha PHP.