Avatar billede reason Nybegynder
04. marts 2003 - 19:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med Windows Media Encoder 9

Jeg arbejder på et program der bruger Windows Media Encoder 9. Jeg har installeret Windows Media Encoder 9 SDK'en og skrevet noget kode som bliver fint compilet men nå jeg kører programmet for jeg den her fejl:

An unhandled exception of type 'System.Runtime.InteropServices.COMException' occurred in GameStream.exe

Additional information: COM object with CLSID {632B606A-BBC6-11D2-A329-006097C4E476} is either not valid or not registered.

Nogle forslag?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
04. marts 2003 - 20:08 #1
Ok, bare lige for at være på den sikre side, er du sikker på CLSID'et?
Prøv at se om det findes i registreringsdatabasen.

// Simon
Avatar billede reason Nybegynder
04. marts 2003 - 20:16 #2
det gør den ikke
Avatar billede burningice Nybegynder
04. marts 2003 - 21:01 #3
tja.. så har du jo fundet problemet...

prøv at åbn din commandoprompt og skriv "regsvr32 <din dllfil>"
Avatar billede guidmaster Nybegynder
04. marts 2003 - 21:01 #4
Som du jo sikkert har regnet ud så betyder din fejl at det COm object du gør brug af ikke er registreret på den computer afvikler dit program. For at registrere det skal du bruge regsvr32 dllnavn.
Hvad hedder det COM object du gør brug af ?
Avatar billede reason Nybegynder
04. marts 2003 - 23:47 #5
ok nu prøvede jeg med regsvr32, resultat:
Interop.WMEncoderLib.dll blev indlæst, men indgangspunktet DllRegisterServer blev ikke fundet

Denne fil kan ikke registreres

dll'en hedder Interop.WMEncoderLib.dll og følger med Windows Media Encoder 9 SDK jeg tror at det skulle blive registreret under instalation af SDK'en men er tydeligvis ikke blevet det.
Avatar billede z42cool Nybegynder
05. marts 2003 - 08:42 #6
Det er fordi det ikke er din interopfil, men den "original" COM .dll fil du skal registrere. Sandsynligvis VMEncoder.dll eller lignende!
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2003 - 22:17 #7
i følge dokumentation til WME 9 SDK skulle man kunne gøre således efter at have installeret det:
1. On the Project menu, click Add Reference, and then click the COM tab.
2. Select the references you need for your application, as described in the following table, and then click the Select button.

men de COM objekter der skulle være der, er der ikke.
Jeg kan heller ikke finde en WMEncoderLib.dll eller Wmenceng.dll som optræder i dukumentation. Jeg er forstår intet :)
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2003 - 22:35 #8
fandt problemmet
Avatar billede burningice Nybegynder
05. marts 2003 - 22:40 #9
... og det var ?
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2003 - 22:43 #10
jeg skulle også installerer selve WM Encoder 9 som ikke var med i SDK'en
Avatar billede burningice Nybegynder
05. marts 2003 - 22:49 #11
aah.. oki :) rart at vide for os andre hvis vi skulle finde på at lege med det ;)