Avatar billede techek Praktikant
20. november 2000 - 19:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SpeedStream 3010 og NetExpress på Win NT 4

Endelig! Efter syv lange måneders ventetid på henholdsvis CyberCity og TeleDanmark, har jeg endelig fået indstalleret skillefilter og ADSL-boksen, men :

Al installation under Win98 fungerer fint og der kører linien også, men helt anderledes ser det ud med Windows NT 4 Workstation og NetExpress. Hvad gør jeg dog galt? \"Alle\" indstillinger fra Win98 er genbrugt i WinNT mht. Dial-Up Networking, men når jeg \"dialer\" så fryser maskinen TOTALT! Ingen Num Lock eller noget som helst liv.

Kort sagt : Er der nogen der har gode erfaringer med TeleDanmark, NetExpress og Windows NT 4 og som vil dele lidt af deres viden med mig.

PS : Ikke engang www.efficient.com byder på nogen hjælp i den retning!
Avatar billede jimsim Nybegynder
20. november 2000 - 19:46 #1
Køre du med nt-driveren??
Ellers kig her:
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#30
Avatar billede jimsim Nybegynder
20. november 2000 - 19:47 #2
Avatar billede techek Praktikant
20. november 2000 - 20:03 #3
Jeg kan bekræfte at jeg efter downloade af den nævnte fil, allerede benytter driveren. Desuden har jeg indstalleret Service Pack 4. Jeg vil forsøge mig med en komplet genindstallation af Win NT 4 Wks samt den nyeste servicepack og så se hvad jeg ellers kan finde på ...
Avatar billede techek Praktikant
21. november 2000 - 08:27 #4
En længere samtale med en person der vidste lidt om 3010, NetExpress (NEx) og WinNT, kunne sammenfattes til følgende :

\"Hvorfor terminerer TDK sin ADSL-forbindelse i ATM (som oftest kun er brugt ved højhastighedsforbindelser og store virksomheder) i stedet for Ethernet som alle andre internetudbydere?\"

Og hvor har han da egentlig ret!

TDK ville hjertens gerne henvise mig til ProAccess (som efter sigende skulle have en dårligere connectivity end NEx!) og kunne ikke forstå en bjælle af hvorfor jeg ikke kan bruge ATM under WinNT.

*** Watch this space! ***
Avatar billede techek Praktikant
21. november 2000 - 12:16 #5
Sidste indlæg fra min side (medmindre der sker gennembrydende ændringer!)

Jeg har talt med en tekniker fra TDK der kunne fortælle at problemet med ATM/Ethernet er at TDK\'s hardware på centralerne og \"vores\" ADSL-bokse, kommunikererer via ATM og ikke Ethernet. Og da WinNT 4 ikke understøtter ATM-kommunikation (protokol?) så gi\' det hele sig selv :

Ingen NetExpress-løsning skulle virke med WinNT4!

Løsninger :
- Skift ADSL-udbyder
- Kør Win98 eller Win2K
- Opstil en Linux-maskine som gateway og benyt den! (Det vil jeg ihvertfald prøve med venners hjælp!)
- Vent et par dage, måneder og år på at TDK får opgraderet sit hardware til noget alle forstår

Med venlig hilsen

  Techek

PS : ATM = Always Trash Me?