22. november 2000 - 00:23Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Kan buttons styres med actionscript
Jeg er ved at lave et skydespil, hvor målene bygges op som movieclips med buttons i (til at registrere om spilleren rammer)
Problemet er, at mine buttons nogen gange skal være inaktive, fordi spilleren skal reloade efter hver 6. skud. Indtil vedkommende får \"tanket\" skud op, skal de kære buttons altså ikke virke.
I din Onmouse event skal du simpelt hen bare tjekke om der er skud i magasinet....
Indsæt din egen variabel for skud og henvis til de pågældende frames eller labels...
On (Release) If (skud=0) Go to and Stop (\"INGEN-SKUD\") Else Begin Tell Target (\"SKYDESKIVE\") Go to and Play (\"AMMO-NOK\") End Tell Target End If End On
Husk at nulstille variablen skud, når der reloades.
Dette forudsætter at du selvfølgelig trækker 1 fra variablen skud, når der skydes. Hvis skud så bliver 0 går den til den label eller frame du angiver i ingen skud.
Hvis der er skud i magasinet.
Kan du enten gå til en frame eller som jeg gjorde brugte Tell Target til et movieclip.
Ellers send mig fla. filen, så kigger jeg på den... Ikke at jeg vil lave det, men så kan jeg fortælle dig løsningen ud fra din egen film....
ankjaer666@hotmail.com
/Nikolaj
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.