Avatar billede tipsen Nybegynder
09. maj 2003 - 23:57 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

PHP-Nuke vs. Postnuke vs Typo3

Hej eksperter

I min søgen efter open source cms systemer i php er jeg faldet over PHP-Nuke, PostNuke og Typo3 som potentielle kandidater.

Er der nogen som har erfaringer med disse og kan fortælle godt eller skidt om dem?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
10. maj 2003 - 00:04 #1
Undskyld jeg spørg men hvad er et CMS system helt præcist (eller mere eller mindre :D)?
Avatar billede cdm_kiwie Nybegynder
10. maj 2003 - 00:16 #2
cms = Control managment system. Et system hvor du kan tilrette dit site direkte i browseren. Personligt er jeg mere vild med dotnetnuke end phpnuke.
Avatar billede aslan Nybegynder
10. maj 2003 - 00:16 #3
CMS står for content management system. Ideen er at ejeren af en hjemmeside f.eks selv kan redigere en hjemmeside på alle mulige måder uden at kende til html osv...
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2003 - 00:22 #4
<ole>

Hvad Typo3 angår, er der måske flere administratorer, der er tilfredse, end brugere. Jeg har stadig tilgode at se et site - bygget i Typo3 - der performer tilfredsstillende  :o|
Derudover har hørt, det skulle være temmelig bøvlet at arbejde med ... men det er kun rygter ... jeg har aldrig selv haft fingrene i det.
De resulterende koder har afholdt mig fra det - og det tror jeg, min psykolog er godt tilfreds med  :D

/mvh
</bole>
Avatar billede avminarm Juniormester
10. maj 2003 - 10:45 #5
PHPnuke i versionerne efter 6.0+ kan jeg helt klart anbefale - der kører stadigvæk en del palaver om at POSTnuke er bedre end PHPnuke, dette holder ikke en meter efter version 6.0+ - PHPnuke er nemt at sætte op samt rimeligt nemt at finde de moduler man har brug for - mit råd: brug PHPnuke.
Avatar billede donwang Nybegynder
10. maj 2003 - 10:46 #6
PostNuk findes på dansk! www.postnuke.dk
Avatar billede Thomas Nybegynder
10. maj 2003 - 11:54 #7
Jeg har engang installeret typo3 og fået det til at køre (det er desværre ikke helt nemt). Det er til at arbejde med, men det tager tid at sætte sig ind i al funktionaliteten. Jeg har en testside liggende på www.beredskabet.dk/d hvor typo3 kører. Det kører desværre ikke alt for hurtigt, men det kører da.
Min erfaring siger mig, at det er rigtigt godt stykke værktøj, men ikke helt let, og måske endda med alt for meget funktionalitet (ting du overhovedet ikke ville drømme om at få brug for).
//Thomas.
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. juni 2003 - 00:51 #8
ole: Hvad mener du med "De resulterende koder..." - tror måske vi har samme opfattelse på det punkt - vil bare lige præcis hvad du mener! (smid et svar)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juni 2003 - 12:53 #9
Meningen med mine 'kryptografiske frembringelser' er 'HTML-output'  ;o)
Det HTML-output jeg har set fra Typo3 har ikke været overbevisende ... det var bare det, jeg ville sige  :)

Desuden har jeg stærkt på fornemmelsen, at raivo har fat i noget væsentligt: Skidt performance og lettere bøvlet.
Mit indtryk er nemlig også, der lidt er 'gået Word i den'. Forstået på den måde, at der er et hav af ligegyldige funktionaliteter. Nu er Word ikke så slem med de hurtige maskiner, vi har i dag - men jeg kan huske situationen for få¨år siden.
Da pissede det mig voldsomt af, at det tog en krig at åbne Word. At den kunne printe ud i rækker og kollonner på alt fra klaphatte over kondomer til pelsbesatte bælgvanter, var jeg rystende ligeglad med, når jeg blot skulle rette et squide komma i en tekst  :)
Jeg har lidt på fornemmelsen, Typo3-folkene er faldet i samme grøft.
/mvh
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. juni 2003 - 12:54 #10
OK: Det er nok for mig - jeg vil være p**** irriteret over de samme ting, så den er droppet!
Avatar billede olebole Juniormester
12. juni 2003 - 12:56 #11
PS: Bemærk venligst, at der ikke er tale om udtalelser på baggrund af stor erfaring med Typo3! Jeg udtaler mig kun på baggrund af egne fornemmelser og 'rygter' fra folk, hvis erfaring og kompetencer, jeg respekterer - og som har arbejdet med det  :)
/mvh
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. juni 2003 - 13:00 #12
Når det kommer fra dig er det nok for mig!
Avatar billede olebole Juniormester
12. juni 2003 - 13:07 #13
Hehe ... taktak  :)