Avatar billede babynamnam Nybegynder
15. maj 2003 - 15:53 Der er 4 kommentarer

kursus/uddannelse indenfor SAP

Er der nogen der ved hvordan man får sig en uddannelse eller et kursus indenfor SAP programmering !?!

Jeg er har en uddannelse som IT & Elektronikteknolog og vil gerne vidreuddane mig indenfor SAP....
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 15:57 #1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 15:58 #2
Det der er interessant for dig, er naturligvis primært ABAP programmering. Kurser inden for dette: http://www.sap.com/denmark/education/kurser/abap_programming.asp
Avatar billede benny.dk Nybegynder
15. maj 2003 - 16:09 #3
Som nanog siger så holder SAP selv nogle gode kurser, som koster ca 25 KKR pr uge og du skal nok regne med ca 5 kurser af en uges varighed uden jeg lige kan huske ABAP kurserne, dem har jeg nemlig aldrig selv haft - men jeg underviser da mine kollegaere i ABAP:-)

SAP DK holder ikke de nekelte kurser så tit, så man vil tit være tvungen til at søge udenlands, og så skal man oveni de 25 KKR ligge transport, ophold og fortæring.

Jeg mener også Vejle EDB-skole holder nogle SAP kurser til en lidt billigere pris, men hvordan kvaliteten af disse er, ved jeg ikke.

Min arbejdsplads bruger SAP (DK, UK, BE).

benny.dk
SAP R/3 FICO, ABAP & BW expert.
Avatar billede OleMoller Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:15 #4
Der er online muligheder for både at lære SAP og øve SAP. Du kan vælge SAP eLearning f.eks. fra www.com2learn.dk et dansk firma der tilbyder internet baseret SAP træning. SAP eLearning består af praktiske SAP simuleringer hvor du arbejder med rigtige SAP skærmbilleder, SAP transaktioner, og SAP best practice processer. Det hele foregår i et sikkert miljø hvor du kan lære i dit eget tempo og selv bestemme tid og sted. Derudover kan du få adgang til en LiveSAP sandbox, et træningsmiljø i en rigtig SAP installation. Du kan se detaljer på hjemmesiden. SAP kan læres igennem en god kombination af SAP eLearning og adgang til en SAP sandbox. I dag er der faktisk gode muligheder for at lære SAP, også selvom du ikke er ansat i en SAP virksomhed eller uden det store budget til SAP kursus. PS: for en god ordens skyld; jeg arbejder hos com2learn, men jeg mener jeg har forsøgt at give objektiv information. :-)