Avatar billede kaarenissen Nybegynder
20. maj 2003 - 00:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

loadVariables og Æ, Ø og Å?

Hej..

Jeg sidder her med en instruktionsbog til Flash (på Dansk), som giver et eksempel på brugen af loadVariables og teksten, som skal hentes ind i et Dynamic multilined tekstfelt stemmer fra en bagvedliggende .txt-fil. Problemet er, at Flash ikke vil indlæse bogstaverne æ, ø og å (skrifttypen Verdana hvor disse findes).

Hvad skal jeg gøre for, at Flash kan læse disse tre, for os danskere, vitale bogstaver?

:o) .. Kåre
Avatar billede kaarenissen Nybegynder
20. maj 2003 - 00:35 #1
Endvidere kan jeg sige, at jeg nu kan få bogstaverne æ, ø og å frem såfremt jeg exporterer filen, som en Flash 5 fil. Jeg kunne dog fristes til at tænke, at jeg i fremtiden vil kunne få brug de funktioner, som gemmer sig i Flash MX og ikke vil kunne vises som MX-fil, da den er gemt som en 5'er..

Any suggestions?

Mangler jeg mon en Flash Player 6?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
20. maj 2003 - 00:38 #2
Du skal tilføje
system.UseCodepage = true; før du henter teksten.
Avatar billede kaarenissen Nybegynder
20. maj 2003 - 00:42 #3
sammen med textField=  ?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
20. maj 2003 - 01:02 #4
Nej... før...

system.UseCodepage = true;
loadVariables ();
Avatar billede mat Nybegynder
20. maj 2003 - 09:02 #5
og med cases:

System.useCodepage = true; // bare i frame 1 af din film

eller utf-8 encode din tekst

mvh mat
Avatar billede mekawi Nybegynder
21. maj 2003 - 22:52 #6
Du SKAL have Flash Player 6 installeret, før "System.UseCodePage = true;" virker! Den virker ikke i tidligere versioner!

Kim