Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 10:47 Der er 14 kommentarer

Mindre spam tak!

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Og lad mig så henlede opmærksomheden på det newsscanner abonnement jeg fik tilsendt i dag fra IDG og Eksperten. Dette 30 dages gratis abonnement er helt klart med henblik på afsætning af tjenesteydelser, og dette har jeg bestemt ikke anmodet om forudgående.
Avatar billede bredker Nybegynder
01. juni 2003 - 10:59 #1
du kan jo bare blokere afsender
ellers må du jo lade være med at lægge dine indlæg som svar så du ikke kommer så højt op på listen at du får pro
da du tilmælde dig her måtte du jo forvente at der ville komme noget ,og jeg syntes at vi er blevet skånet herinde ,mange andre sider ville sende en ud meget oftere
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2003 - 11:03 #2
Det er en del af Pro abonnement, som du kan læse om her:
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=110
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=114
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 11:21 #3
Jeg har ikke bedt om pro abonnementet. Blot fordi Eksperten får lyst til at give mig et sådant, ændrer ikke på min opfattelse af, at det er et forsøg på at få mig til at blive glad for Newsscanner og Pro abonnementet, så jeg vil betale for det, i de måneder hvor jeg ikke tjener så mange point.
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 11:23 #4
Dit argument: "da du tilmælde dig her måtte du jo forvente at der ville komme noget, og jeg syntes at vi er blevet skånet herinde, mange andre sider ville sende en ud meget oftere"
...er så langt væk fra hvad dansk lovgivning siger. Jeg bør bestemt ikke "kunne forvente noget".

Det jeg kan forvente, er at jeg kan sætte et lille hak hvis jeg ønsker denne slags emails (der må ikke engang være sat et hak i forvejen!). Samtidigt skal jeg kunne melde henvendelserne fra når jeg lyster.
Avatar billede bredker Nybegynder
01. juni 2003 - 11:26 #5
ja der er jo nogen der er pinippen med bagateller
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 11:29 #6
Sikken en lad holdning til den danske lovgivning. Mange bagateller kan hurtigt blive til store tidsrøvere. Hvis der var tale om bagateller var der vel næppe lavet en lov mod det.
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 11:30 #7
bredker: Stjæler du også vingummier fra bland-selv-standeren nede i kiosken? For det er jo kun bagateller, så det gør jo ikke noget at man laver lidt små-rapserier.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. juni 2003 - 11:31 #8
Jeg vil til dels give odegaard ret.

Læser man Ekspertens "betingelser" på http://www.eksperten.dk/regler.phtml, står der kun:

"Ved indtastning af e-mail adresse gives der samtidig samtykke til, at Eksperten.dk må udsende nyhedsbreve og e-mails vedr. Eksperten.dk."

Det giver jo egentlig ikke ret til at udsende mails om services der ikke direkte hænger sammen med Eksperten - herunder Newsscanner.

Det ville være en udmærket ide, at man aktivt skulle "tilmelde" sig konkurrencen om Pro og Newsscanner abonnement under sin brugerprofil.

Jeg er ikke klar over hvad der i dag sker ifbm. brugeroprettelse. Men som minimum bør man "tvinges" til at læse nogle betingelser, hvor det tydeligt fremgår man kan "risikere" at vinde abonnementerne. Men endnu bedre ville det være, hvis man under brugerregistrering aktivt skulle tage stilling til, om man overhovedet er interesseret i at vinde disse.

Det største problem er naturligvis alle de gamle brugere. Altså brugerprofiler der er oprettet før indførelse af "konkurrencen". Her burde IDG bede brugerne om selv at tilmelde sig "konkurrencen" under deres brugerprofiler.

Sidstnævnte kan jeg dog godt acceptere som en peditesse. Det er jo ikke ligefrem fordi man bliver tæppebombet med omtalte mails.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2003 - 11:32 #9
Jeg vil foreslå dig at skrive direkte til Admin, og forelægge ham problemet.
info@eksperten.dk
Desuden kan du jo anmelde en af os, evt dig selv i det her spørgsmål, så kan en coadmin, måske komme med en bedre forklaring.*S*
Avatar billede fcs Novice
01. juni 2003 - 12:09 #10
Personligt har jeg svært ved at forstå at man ikke har lyst til at modtage en gave. Der har tidligere været folk der har brokket sig over at man "kun" kunne tjene point herinde og nu er der så også folk der brokker sig over at de rent faktisk kan vinde en service der normalt koster penge.... Jeg fatter det simpelthen ikke.. Ville du også brokke dig over hvis du, som en af de 100 mest pointtjenende brugere, deltog i en lodtrækning og vandt et fjernsyn??

Men skriv til Admin - jeg er overbevist om at han nok skal fjerne dig fra Pro og Newsscanner, hvis det er det du gerne vil have.

FCS/Coadmin
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 13:31 #11
fcs: Der er tale om en gave der markedsfører Newsscanner. Mest af alt har jeg ikke givet samtykket til at benytte min eksperten registrering hos Newsscanner. Det er intet mindre end ulovligt.
Avatar billede fcs Novice
01. juni 2003 - 13:48 #12
Hvis du vandt et fjernsy, ville det så være en gave der markedsførte DR? Lad nu det ligge.

Hvad der er lovligt og ikke lovligt ønsker jeg ikke at diskutere her, da det er en sag for Admin. Derfor: Kontakt ham på info@eksperten.dk
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 15:52 #13
Det blev gjort allerede inden den diskution startede.
Mht. et fjernsyn så er det bestemt ikke det samme. Man kan se andet end DR1 på et fjernsyn, og hvis Eksperten (Dvs. IDG) udloddede et fjernsyn, var det næppe fordi de kunne profitere på det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. juni 2003 - 04:26 #14
*LOL* ufatteligt hvad folk brokker sig over! (sorry for spam)