Avatar billede mr.cg Nybegynder
23. juni 2003 - 15:07 Der er 5 kommentarer

Mailing Lists. Er der Særlige programmer til at håndtere sådanne?

Hej En af mine venner stillede mig det geniale spørgsmål om hvordan disse mailing list som man ender på rundt omkring på nettet blev opbygget og da jeg ikke kunne svare ham spørger jeg nu jer?
Mener ikke at det kan passe at alle sidder og laver grupper i deres E-Mail System for at have en mailing list.

Hvordan Laves de?
Er der nogle Gratis progs til håndteringen af disse?

Håber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål..
PS det sidste spørgsmål er af egen interesse da jeg mener det kunne være sjovt lige at vide lidt mere om disse ting. :D
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. juni 2003 - 15:11 #1
Nogle af de programmer der kan bruges til mailing lister er pegasus mailsystem

www.pmail.com
Avatar billede jelzin101 Praktikant
23. juni 2003 - 15:13 #2
et par stykker af dem jeg er tilmeldt kører via noget der hedder majordomo.
Avatar billede kane Juniormester
23. juni 2003 - 15:18 #3
På min mail server sker det automatisk, man sender en email til en liste som kunne være dette her : subscribe-liste@domain.dk (subscribe er kode ordet her, altså tilføj liste@domain.dk), så ved min mailserver at den skal tilføje den email som bruger lige har sendt fra, og næste gang en nyheds email bliver sendt af dem der nu ejer listen, kommer den ud til alle dem der har tilmeldt sig.
Der findes nogle gratis emaillister, men jeg kan ikke lige huske url's
Avatar billede mr.cg Nybegynder
23. juni 2003 - 16:34 #4
Kane hvilken mail server er det du bruger???
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2003 - 17:47 #5
For automatisk subscribe/unsubscribe skal man have noget specielt
software.

Majordomo er nok noget af det mest udbredte.

http://www.greatcircle.com/majordomo/

Der findes også commercielle alternativer.

F.eks. ListServ.

http://www.lsoft.com/