Avatar billede kado Nybegynder
26. juni 2003 - 17:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MAC OS 10.2.6 Mail-server

Hvad er korrekt opsætning af Mail-server under MAC OS X Server 10.2.6.
Det ser ud til at virke, men det mærkelige er at adskillige (modtagne) mails først dukker op efter mange timer, hvis de overhovedet dukker op.
Ved at lave et lookup fås følgende:

>>
Lookup has started ...

; <<>> DiG 8.3 <<>> @(null) mail.xxxxxxx.dk a
; Bad server: (null) -- using default server and timer opts
; (3 servers found)
;; res options: init recurs defnam dnsrch
;; got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 4
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2
;; QUERY SECTION:
;;    mail.xxxxxxx.dk, type = A, class = IN

;; ANSWER SECTION:
mail.xxxxxxx.dk.    0S IN A        10.0.0.10

;; AUTHORITY SECTION:
xxxxxxx.dk.        21h53s IN NS    ns1.viborgnet.dk.
xxxxxxx.dk.        21h53s IN NS    ns2.viborgnet.dk.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.viborgnet.dk.    23h35m53s IN A    80.198.91.1
ns2.viborgnet.dk.    21h53s IN A    80.198.91.9

;; Total query time: 89 msec
;; FROM: Mailserver to SERVER: default -- 127.0.0.1
;; WHEN: Thu Jun 26 14:57:27 2003
;; MSG SIZE  sent: 33  rcvd: 142
<<
IP 10.0.0.10 er den interne IP, men det burde vel være den eksterne IP.

Jeg har haft fat i dem, der i tidens løb har supporteret/opsat det, men de ved intet ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 00:16 #1
http://www.helpdesk.umd.edu/topics/applications/email/Mail/4038/
http://support.earthlink.net/mu/1/psc/img/walkthroughs/macintosh/os_x/email/mail/7632.psc.html
http://sial.org/sendmail/macosx/8.12.2-jaguar/

Du kan sætte en mail storage quotas, for at undgå at ude fra kommende mails kan overbelaste serveren med data. Hvis den kvota er overskredet, så vil du oplevet den mærkelige tilstand.
Posten dukker nemlig først op på serveren, når der er plads inden for den fastsatte kvota.
I mellemtiden ligger de på andre server, og venter på at få lov til at blive modtaget af din server.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 00:23 #2
Apple tilbyder et kursus her: http://train.apple.com/cert/acsa.html

/per
Avatar billede kado Nybegynder
27. juni 2003 - 14:12 #3
/hoejrup

Du har åbenbart ikke forstået spørgsmålet rigtigt.
Det drejer sig absolut ikke om opsætning af et simpelt mailprogram, men om opsætning af en MAIL-SERVER
Dine henvisning er desværre ubrugelige.

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. juni 2003 - 15:16 #4
Nej, det er jeg klar over. Men kan du ikke bruge oplysningerne i mit sidste link?

http://sial.org/sendmail/macosx/8.12.2-jaguar/

/per
Avatar billede kado Nybegynder
01. juli 2003 - 08:59 #5
/hoejrup

Jeg synes ikke, at jeg kan bruge dine svar direkte, fordi det ikke er problemer med at sende mails, men at modtage fra nogle afsendere.
Men det er alligevel gode sider, du har opgivet.
Så send et svar, så er pointene dine

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 09:30 #6
Ok! Er det altid de samme afsendere eller er det helt tilfældigt?

Jeg vil skam gerne hjælpe med at løse dit problem.

/per
Avatar billede kado Nybegynder
01. juli 2003 - 09:36 #7
Det ser ud til, at det hovedsageligt er de samme afsendere. Så jeg har den teori, at der er noget galt med deres opsætning af DNS ?

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 13:21 #8
Ok! Her er der et link du helt sikkert kan bruge til noget fornuftigt:

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/09/10/sendmail.html?page=5

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 13:22 #9
Avatar billede kado Nybegynder
01. juli 2003 - 13:25 #10
Tusind tak

/kado
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. juli 2003 - 13:30 #11
Velbekomme! :-)

/per