Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:10 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

FreePaq.DK - Sikkert ? Pålideligt ? Funktionelt ?

Hej.

Jeg opretter dette spørgsmål, for at få afklaret kvaliteten af freepaq.dk

De reklamere med fri plads, hvilket er flot for kr. 20. Jeg har dog brug for et hotel, jeg kan stole 100 % på. Jeg har pt. hotel hos webdomain, som er landets mest ustabile løsning.

Mit kommende site bygger på HTML, CSS, JavaScript, PHP og MySQL.

Jeg bruger Sessions, Cookies, variabler mm. til at kommunikere mellem forskellige sider, brugeren og databasen.

Håber I kan give mig lidt råd :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2003 - 14:13 #1
Jeg bruger www.b-one.nu ......

De har 100 Mb plads, PHP, MySQL, ubegrænset POP3-konti mm. for 9 kr pr. måned...

Jeg har endnu ikke haft nogle problemer med dem.... :-)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
28. juni 2003 - 14:15 #2
ang. b-one så se http://www.eksperten.dk/spm/326599 ;)
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2003 - 14:18 #3
du kan aldrig få noget du kan stole 100% på! du kan komme tilnærmelsesvis tæt på, men man kan aldrig være sikker...

Kræver du meget stabilitet m.m. må det være fordi du har noget at vise frem, og har du så de krav du nu engang har, så syntes jeg istedet du skulle lade være med at tænke så meget over prisen, men i stedet udelukkende kunne på hvad webhotellet kan tilbyde!

Jeg ved der sikkert er mange der vil sige mig imod og foreslå andre billige løsning - men husk, at man langt hen ad vejen får hvad man betaler for. Dette gør sig også gældende hos freepaq ud fra hvad jeg har læst i diverse fora - så tag evt et kig på http://www.netsite.dk/phpsite.html i stedet

ps. session, cookies m.m. har ikke så forfærdelig meget med webhotellet at gøre - det er jo primært klientafhængigt
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:21 #4
Key > Hej. Tak for dit svar.

Grunden til at jeg nævnte sessions, var fordi jeg havde læst et indlæg, hvor man påstod, at man ikke kunne arbejde med sessions på deres servere.

Mht. "man får hvad man betaler for", så holder det nok et godt stykke hen ad vejen. Problemet er, at jeg har brug for rigtig meget plads. Og som studerende kan jeg ikke bruge 2000-8000 kr. om måneden på professionelle hoteller, med meget stor kapacitet. Mit website er et fil-sharing site (ikke ulovligt indhold, tak :-) - det betyder, at der med tiden bliver brug for utroligt meget plads. Samtidig har jeg dog mine tvivle, om FreePaq virkelig kan "køre rundt", med de småpenge de tager for hotellet.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:22 #5
Alternativet kunne være egen server - erfaringen vil jeg mene jeg har, til at sætte skidtet op - men hvis jeg skal være ærlig, så gider jeg ikke have arbejdet med det. Og alene strømforbruget, kunne betale mit freepaq-hotel 4 gange.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:23 #6
(og min mere eller mindre "sløve" ADSL linie (256/128) holder nok ikke i længden til den slags brug :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juni 2003 - 14:27 #7
jeg har været bruger hos freepaq.dk i et par år efter hånden, og jeg vil sige at efter de er gået over til betaling, med de 20 kr/måned så har det kørt rimelig stabilt.

Den sidste måned har der dog været en del problemer, hvor man ikke har kunne tjekke sin mail. Men i bund og grund synes jeg at det kører ganske godt for dem, og kundeservicen kan jeg i hvertfald ikke klage over.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:29 #8
Jakob > Det lyder jo lovende. De problemer du nævner, kan skyldes at de er ved at opdatere deres software mm (så ved du dét ;-)
Avatar billede mini-me Nybegynder
28. juni 2003 - 14:30 #9
Check hosting.eliteweb.dk, vi har kun haft 4 timers nedbrud på ½ år. Vi har vores egen server stående co-location på 137 MBIT forbindelse.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juni 2003 - 14:31 #10
webcreator >> Jeg har skrevet ind til dem, og fik svaret at der var problemer i deres system, men de kunne ikke lokalisere det, så derfor prøvede de at løbe det hele igennem
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:32 #11
I er desværre alt for dyre. Jeg har brug for min. 1 GB plads til at starte med - så jeg er sikret. eller en aftale om, at pladsen kan "udvides" med tiden.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:36 #12
Ovenstående besked var til dig, Mini-Me
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juni 2003 - 14:50 #13
webcreator >> Jeg ved godt at freepaq skriver at der er fri plads, men når det drejer sig om så meget, kunne det godt være at man lige skal skrive til dem og hører om det bare er helt ok.
Avatar billede webcreator Nybegynder
28. juni 2003 - 14:51 #14
Tja, de har skrevet fri plads, så der er ikke noget at komme efter rent juridisk. Men har da forhørt mig hos dem.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2003 - 14:55 #15
ja - så er det nok et problem... du kan ikke få både i pose og i sæk. 1 BG webplads samtidig med at det skal være stabilt koster! Er du ikke villig til at betale tror jeg den eneste løsning er at sætte siden op hos dig selv - det koster selvfølgelig strøm + ADSL, men det har du jo i forvejen udgifter til, så må du bare leve med den lidt langsomme forbindelse eller få en lidt hurtigere... eller "nøjes" med et sted hvor stabiliteten ikke er så god (som fx freepaq)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 08:58 #16
www.cliche.dk kan anbefales.

De er nok de billigste der findes.

Mht. freepaq, er de utrolig langsomt. Man kan sidde og vente i flere minnutter, før den går derind.

// Anders
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 13:19 #17
freepaq har jeg dårlige personlige erffaringer med, det samme gælder cliche
Avatar billede webcreator Nybegynder
01. juli 2003 - 13:21 #18
Tom > Til dig og alle andre. Husk - Freepaq er en betalingsservice nu - i kan ikke sammenligne med deres tidligere kvalitet - fra da de var gratis.

Er dette tilfældet for dig, TomSommer ?
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 13:27 #19
Nej, jeg har en "kunde" der benytter dem, de har ikke haft andet end problemer med langsomme servere og dårlig service...

Siden ligger stadig hos freepaq og vi oplever stadig samme problemer.
Det som er problemet er at hver dag fra kl 10 til 22 kan deres linie ikke klare presset og dermed bliver alle deres servere forfærdelig langsomme.
Jeg mener min kunde betaler cirka 200 om måneden, er ikke sikker
Avatar billede webcreator Nybegynder
01. juli 2003 - 13:28 #20
Kan ikke passe. Prisen er 20 kr/mdr
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 13:30 #21
er som sagt ikke sikker, det er ikke mig der har bestilt webhotellet.
Har bare hørt dem "brokke" sig :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
01. juli 2003 - 18:16 #22
Jeg har aldrig haft problemer med Cliche!!

Især ikke med deres nye priser :o)

20.-/m. for 400 mb plads, plus mysql php asp, og bla bla bla..

Meeen hvis du ikke vil ha cliche, så har jeg hørt, at www.web10.dk skulle være gode..

Men FreePAQ, hmmm. Det kan være de er blevet bedere, efter man skal betale for det. Men da de var gratis, var det pisse irriterende at gå ind på freePAQ sider. De har jo stadig kun en 34 mbits linje, hvor bla. Cliche har en 150 mbits linje.

// Anders
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 18:33 #23
snuseren: Jeg har oplevet 100% det modsatte
Har været kunde hos cliche I 6 måneder, fyldt med problemer.
Har læst MANGE posts i nyhedsgrupper (news://news.inet.tele.dk:119/dk.edb.internet.udbydere.webhotel) over folk der brokker sig over web10
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. juli 2003 - 18:44 #24
tomsommer >> Og sådan vil det altid være, selvom det lyder lidt underligt at nogen har succes med det og andre har oplevet en masse problemer. Men alle de udbydere vi har haft til debat her på eksperten er der både sagt godt og skidt om.
Avatar billede dimsen Nybegynder
09. januar 2004 - 13:32 #25
i de 4 måneder jeg nu har haft mit web-hotel os b-one har der kun været nogle små problemer men nedetid har jeg ikke set nået af :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. januar 2004 - 20:00 #26
B-One har jeg også erfaret er udemærket. Men intet har kørt som vores server. Den har ikke haft et eneste nedbrud i 6 mdr.
Avatar billede dimsen Nybegynder
09. januar 2004 - 21:25 #27
hvem er "vores" :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
09. januar 2004 - 21:28 #28
E-study.DK