Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:24 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

guru.dk

Er der nogen der har erfaring med www.guru.dk. Jeg overvejer at skifte webhotel, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge. Jeg har p.t. www.bestil-webhotel.dk, og dem er jeg da også (nogenlunde) tilfredse med. Problemet er blot, at de lukker nu :( Derfor skal jeg have fundet et nyt webhotel, før de lukker og slukker helt (hvis de ikke finder en køber).

Det ser umiddelbart ud til at guru.dk har et godt hotel til billige penge, men hvor stabilt er det?

Jeg vil også gerne have erfaringer fra andre hoteller, hvis der er nogen der er ellevilde for deres :)

På forhånd tak!

Mvh Martin
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
30. juni 2003 - 12:30 #1
Har ingen erfaringer: men værd dog opmærksom på Apache::ASP, vist kun tillader asp, som er kodet i Perl.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:35 #2
kender heller ikke noget til dem.
Men hvilken side har du?
indhold, sprog. etc.

Fordi faktisk alle de billige webhosts tillader ikke at have nogen form for større filer over 400kb.

Er selv blevet smidt ud af b-one

pga. af dette "Guru.dk tillader ikke anvendelse af diskplads til lagring af større filer til download, streaming media, chat eller filer, der ikke er tiltænkt brug i forbindelse med websider, email eller databaser." (b-one har helt den samme smørre)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:37 #3
OK! Det skal jeg lige huske... Dog er mine krav til webhotellet kun følgende:
- php4
- mysql
- webmail
- pop3 (min. 5 stk.)
- fri trafik
- subdomæner en klar fordel!!!!
- ftp (kan man få det uden? ;) )
- serverplads min. 100 mb

og sidst men også det største krav: Oppetid på både mail- og webserver, skal være MEGET tæt på 100%
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:39 #4
Hmm.. hvad er "større filer" ? Er det mon under 5 mb... for så har jeg ikke noget problem :) Jeg regner slet ikke med at bruge det som ftp-server eller "ekstra harddisk", men jeg er ved at lave et system, så min studiegruppe på universitetet kan dele opgaver/rapporter osv. Og de kan da godt komme til at fylde en del...
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:40 #5
Det med fri trafik. Det passer ikke.
Du har ikke fri trafik. Hvis du har rigtig mange besøg. Så lukker de bare din side og siger. Du har haft større filer til download, som vi ikke tillader. Men når de siger større filer. Så bestemmer de sku' helt selv hvor store filerne er.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:41 #6
Har lige selv fundet http://www.cubehosting.dk/. De ser også ret prof ud, umiddelbart... men jeg har ikke fået læst deres kundevilkår endnu.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:41 #7
må vi se din side?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
30. juni 2003 - 12:42 #8
Har du læst om alle betingelserne? http://www.guru.dk/?page=betingelser

/per
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:47 #9
Ikke endnu... jeg er startet med at søge efter alle de webhoteller jeg syntes passer på min beskrivelse... Så går jeg alle deres betingelser igennem iaften engang.

Min side er www.martinhrj.dk, men hvis det er mit lille projekt mht uni, så er det passwordbeskyttet, og heller ikke helt færdigt endnu...
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:50 #10
kan de ikke hoste siden på din uni. Mange af dem er ret venlige, hvis det er med et projekt
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 12:52 #11
Det er godt nok ikke et projekt jeg har fået fra uni. Det er noget jeg selv er gået igang med. Og jo... de kan sagtens hoste siden derfra. Men jeg skal jo også have et sted til min personlige side... og jeg vil hellere have det hele samlet ét sted! Så forsvinder det hele heller ikke når jeg engang er færdig deroppe ;)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
30. juni 2003 - 12:53 #12
www.webhostpriser.dk www.findwebhotel.dk - gode steder at finde frem til en udbyder.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:55 #13
okay.
men som sagt vi kender ikke rigtigt noget til guru.dk
Men hvis din side ikke har over 500 besøg pr. dag. Og ingen "større" filer, så tror jeg ikke du får nogle problemer. Men hold dig LANGT væk fra b-one
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 13:01 #14
bad24>> Det råd skal jeg nok huske!

dalbjerg>> jeg havde fundet www.findwebhotel.dk, men de andre kigger jeg også lige på :)
Avatar billede proboss Nybegynder
30. juni 2003 - 14:57 #15
prøv at kigge for www.secnet.dk de levere en god service og kvaliteten er også god
Avatar billede martinhrj Nybegynder
30. juni 2003 - 21:39 #16
proboss>> Hmm... så vidt jeg kan se, kan jeg kun få mysql hvis jeg betaler mindst 1950,- årligt... Det er lidt meget for en privat/personlig hjemmeside.
Avatar billede proboss Nybegynder
01. juli 2003 - 08:59 #17
martinhrj nope du kan tilvælge Mysql til at hoteller jeg har selv et par webhotel 2 og jeg har Mysql på dem
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 11:18 #18
Nogensinde hørt om wannafind?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. juli 2003 - 11:33 #19
Jeg har valgt at bestille et php-hotel hos www.cubehosting.dk. De har lige hvad jeg skal bruge, til omkring 10,- pr mnd. Jer der føler sig fortjent til pointene... smid et svar, så fordeler jeg!
Avatar billede tomsommer Juniormester
01. juli 2003 - 11:49 #20
til 10,- per måned, ender de nok som B-one og de andre :)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:27 #21
Det er muligt... men det er hvad man har råd til på SU. Så man må jo tage nogle chancer engang i mellem :)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. juli 2003 - 14:55 #22
Det var så det! Takker for hjælpen!