Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 17:32 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Post indsættes - men ikke alligevel!?

Jeg får ingen fejl, når jeg kører et insert-statement, men posten indsættes ikke!

Hvad er den logiske forklaring på det?
Avatar billede bryrup Nybegynder
09. juli 2003 - 17:35 #1
lad os se scriptet!! ellers har vi jo ingen andelse
Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 17:40 #2
Her er de to statements, hvor jeg henholdsvis skaber tabellen og indsætter i denne:

Create Table Brugere (BrugerID Int Not Null Identity Primary Key, Brugernavn Varchar(20) Not Null Unique, Password Varchar(32) Not Null, Oprettet Datetime Not Null Default GetDate(), Email Varchar(128), NyEmail Varchar(128), Nyhedsbrev TinyInt Not Null Default 0, SidstOnline Datetime Not Null Default GetDate(), IP Varchar(15) Not Null, Random Varchar(32))

Insert Into Brugere(Brugernavn, Password, NyEmail, Nyhedsbrev, IP, Random) Values('Peter', '81dc9bdb52d04dc20036dbd8313ed055', 'info@peter.dk', 1, '217.167.169.224', '8a11b71353de961cf3b5200befd6c914')
Avatar billede bryrup Nybegynder
09. juli 2003 - 17:43 #3
så du gør det direkte i MySql... ikke php eller asp???
Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 17:46 #4
Nej, ikke direkte i MS SQL - jeg kører det fra en ASP-fil.
Avatar billede bryrup Nybegynder
09. juli 2003 - 17:51 #5
Okay...ikk mig.! jeg kører med php! desværre!
Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 17:57 #6
Det skulle undre mig meget, om det havde noget med script-sproget at gøre.
Derfor stiller jeg også spørgsmålet i MS SQL-kategorien!

Andre?
Avatar billede bryrup Nybegynder
09. juli 2003 - 18:05 #7
det er det bare for det meste.... har også det problem engang... og det var scrptet....

Husk at conecte til mysql først... enden du begynder at arbejde med tabellerne!
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2003 - 20:16 #8
Har du prøvet direkte fra Query Analyzer?
Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 21:34 #9
bryrup -> Ja, selvfølgelig forbinder jeg. Ellers ville jeg jo få en fejl alá "Object required", hvilket jeg ikke gør. Og det er stadig MS SQL - og ikke MySQL.

bertie -> Nej, men det vil jeg lige prøve.
Avatar billede oasen Nybegynder
09. juli 2003 - 21:39 #10
Det fungerer fint, hvis jeg laver query direkte i Enterprise Manager. Men fra min ASP-fil kan jeg hverken udføre en select eller insert. Dog kan jeg godt lave en create herfra. Men jeg får slet ingen fejl - det er det, der undrer mig.
Avatar billede d-fens Nybegynder
10. juli 2003 - 08:14 #11
Du maa hellere vise hele koden, hvis det virker fra QA.
Du husker at execute ikke? :-)
Avatar billede oasen Nybegynder
10. juli 2003 - 15:09 #12
Der er sådan set ikke meget mere. Det er opbygget således:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("DRIVER={SQL Server}; SERVER=64.83.96.33; UID=xxx; PWD=yyy; DATABASE=zzz;")

' 1) Create - Virker!
Conn.Execute("Create Table ......... ")

' 2) Insert - Fejler!
Conn.Execute("Insert Into ......... ")

' 3) Select - Fejler!
Set rs = Conn.Execute("Select Felt From ......... ")
%>

Du kan se SQL-strengen fra Create og Insert øverst, som virker i QA.
Jeg fatter ikke en meter af det...
Avatar billede oasen Nybegynder
10. juli 2003 - 18:07 #13
Har fundet problemet...

Øverst i en include-fil havde jeg først en "Drop table" og dernæst en "Create table" stående. Så den blev naturligt nok nulstillet hele tiden.

Lidt pinligt, men sådan kan det jo gå ;)