Avatar billede quisifa Nybegynder
08. august 2003 - 22:31 Der er 5 kommentarer

Mysql spørgsmål

Hvis man i et felt i mysql af typen string har teksterne

1.
admin::(1,admin)

2.
admin

3.
(1,admin)

Mit spørgsmål går så ud på om man kan spørge mysql om "admin" indgår i teksten, men i tilfælde af at der kun står "admin)" skal mysql ikke returnerer felterne.

Dvs. at felterne i 1,2 skal returneres mens der i 3 ikke skal returneres noget. Jeg vil meget gerne vide om det kan lade sig gøre og hvordan man gør det.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. august 2003 - 22:43 #1
er det ikke i toeren den ikke skal retunerer noget?!? Det er da den eneste den KUN indeholder admin. Ellers må du lige forklare lidt nærmere ;D

Men eller er det nok noget hen i retning af

... WHERE felt tabel.like '%admin%' AND tabel.felt != 'admin'

Har ikke lige testet det. Men den skulle gerne returnere alle fejlter der indeholder ordet admin, men ikke ordret er lig dette. Atlså strengen ikke KUN indeholder ordet admin.

Er det sådan du mener?!?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. august 2003 - 22:46 #2
hov.. selvfølgelig:

... WHERE tabel.felt LIKE '%admin%' AND tabel.felt != 'admin'
Avatar billede marduk666 Nybegynder
08. august 2003 - 22:48 #3
Det kan vel gøres på følgende måde:

<?php
$conn = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE field LIKE 'admin' OR field LIKE 'admin::%'");
$count = mysql_num_rows($conn);

print "der blev fundet $count resultater.";
?>
Avatar billede nicklasb Nybegynder
08. august 2003 - 23:19 #4
marduk666 -> Ja.. Sådan ser den ud hvis man fortolker hans spørgsmål på DEN måde.. Men det der vil komme ud af den er alt data i tabellen tabel, hvor field ligner admin eller field ligner admin:: (+ noget mere)
Kan dog ikke lige se hvad du får ud af at srkive LIKE 'admin'.. Men ok.. Det er jo til at rette.. :D
Avatar billede marduk666 Nybegynder
09. august 2003 - 00:27 #5
tjoh, da du skrev:

2.
admin

så regnede jeg med der "kun" står admin i fæltet og intet andet.