Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. august 2003 - 21:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opgradering resulterede i fejl på HD

Jeg har netop været ude og investere i nyt bundkort + cpu. Skulle installere dette og flyttede bare dele fra min gamle comp over i det nye kabinet. Glemte at skifte jumper settings så begge min HD stod som master, hvilket resulterede i at mine partitioner røg sig en tur.
Nu kommer spørgsmålet - nogen der kender en måde at trække data'ene ud fra maskinen uden at det koster en halv bondegård.
Filsystemet på min backup-HD som er den data'ene ligger på er blevet konverteret til RAW istedet for NTFS som det var før.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 21:54 #1
Du sætter f.x. en harddisk på hver ide kabel og kører en repair af dit OS.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede serverservice Praktikant
14. august 2003 - 21:55 #2
Du skal lige indlæse dem i bios først
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. august 2003 - 23:21 #3
Dannyboyd <- er sådan set ligeglad med mit OS, det trængte alligevel til en re-installation - det har windows godt af i ny og næ ;)
Er interesseret i at få adgang til de filer jeg har liggende på mit D drev (min ekstra HD). Den kører efter det her i RAW istedet for NTFS som den gjorde før, og så kommer problemet jo - det kan Win XP ikke læse, den foreslår jeg skal formatere drevet hvilket jeg ikke har gjort endnu.
Hvordan kommer jeg til de filer jeg har liggende der?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2003 - 04:38 #4
Er det vigtige data, du i givet fald er villig til at betale for at få genskabt?
I så fald er GetDataBack for NTFS måske en mulighed. Jeg har bemærket, at disken nu er RAW.  :)

Med demo'en af programmet kan du teste om det kan læse noget fra din partition. Programmet må ikke installeres på den disk, der skal hives data ud fra.

Fuld version koster $79, kr. 600-650. Læs om det og hent demo'en her
http://www.runtime.org/
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2003 - 05:05 #5
I dette forum skriver en:
"I have been searching few week of the sofware to recover file from "RAW" file system. Luckily I found the software. If you in this case, you may email me private and I will send you the software to recover your data in "RAW' file system."

Måske kan du email han privat?
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/61123.html
Avatar billede halifax Nybegynder
15. august 2003 - 05:11 #6
Det påstås at dette program kan konvertere
http://www.astalavista.com/tools/utilities/datarecovery/PCInsectorRecover.zip

Se http://www.eksperten.dk/spm/340070
---  selv om jeg synes, at indlæggene ikke ser ret opmuntrende ud. Dem fra teknik.  :(
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 10:36 #7
Kender ikke så meget til RAW, men hvad med partitionmagic......
Måske du med det kan få konveteret dit drev til FAT, FAT32 eller NTFS så kan du XP læse den ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2003 - 12:40 #8
Kender heller intet til raw formatet...
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 13:53 #9
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 14:01 #10
Avatar billede sup3rior Nybegynder
19. august 2003 - 18:52 #11
Var ikke sønderligt interesseret i at skulle slippe så mange penge for det - kunne måske gå med til en hund eller to.
Halifax <- du lyder til at ha styr på det. Kender du et freeware/shareware program som kan gøre det?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
10. september 2003 - 19:35 #12
Halifax <- du får points eftersom jeg har fået en reg-key til programmet, og det virkede perfekt :)