Avatar billede _lonny Nybegynder
20. august 2003 - 19:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Range.sort - kan man få flere en 3 sorteringer

Når jeg forsøger at oprette range.sort med flere end 3 sorteringsmuligheder fremkommer der en fejl. Er det fordi man ikke kan bruge flere en 3? Hvis det er fordi man ikke kan bruge flere end 3, er der så en anden måde man kan sortere med flere muligheder på?

På forhånd tak for hjælpen

Herunder indsættes kopi af beskrivelsen fra VBA:

Function Sort([Key1], [Order1 As XlSortOrder = xlAscending], [Key2], [Type], [Order2 As XlSortOrder = xlAscending], [Key3], [Order3 As XlSortOrder = xlAscending], [Header As XlYesNoGuess = xlNo], [OrderCustom], [MatchCase], [Orientation As XlSortOrientation = xlSortRows], [SortMethod As XlSortMethod = xlPinYin], [DataOption1 As XlSortDataOption = xlSortNormal], [DataOption2 As XlSortDataOption = xlSortNormal], [DataOption3 As XlSortDataOption = xlSortNormal])
    Member of Excel.Range
Avatar billede kabbak Professor
20. august 2003 - 19:24 #1
Ja ,kør flere sorteringer efter hinanden, på andre kriterier
Avatar billede kabbak Professor
20. august 2003 - 19:31 #2
ja du kan kun bruge 3 hver gang, men du kan køre flere efter hinanden, det har samme virkning som hvis du kunne bruge flere.
eksempel :
Selection.Sort Key1:=Range("C2"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("D2") _
, Order2:=xlDescending, Key3:=Range("F2"), Order3:=xlAscending, Header _
:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom

Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("B2") _
, Order2:=xlDescending, Key3:=Range("C2"), Order3:=xlAscending, Header _
:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Avatar billede _lonny Nybegynder
20. august 2003 - 19:31 #3
Det må du vist lige uddybe :-)

Hvis jeg skriver "[Key4], [Order4 As XlSortOrder = xlAscending],"
Så kan den ikke længere køre...
Avatar billede _lonny Nybegynder
20. august 2003 - 19:33 #4
Så jeg kan altså bare gentage hele proceduren, men denne gang bare vælge nogle andre celler at sortere på?
Avatar billede kabbak Professor
20. august 2003 - 19:33 #5
yes ;-)
Avatar billede kabbak Professor
20. august 2003 - 19:35 #6
men, øv dig lidt i rækkefølgen af sorteringen, inden du gemmer.
Avatar billede _lonny Nybegynder
20. august 2003 - 19:38 #7
Hvis jeg nu acceptere dit svar, vil du så være sød at fortælle mig hvordan jeg kan optjene point, når nu jeg ikke er dygtig nok til at svare på alle de spørgsmål der er herinde :-)
Avatar billede kabbak Professor
20. august 2003 - 19:42 #8
når nu jeg ikke er dygtig nok til at svare på alle de spørgsmål der er herinde :-)
Du får 5 points hver dag du er medlem, ellers er det kun at svare.

men hvis du kan bruge mit svar kan du jo give mig 15 points og tage resten selv, for 60 points, for dette svar er for meget. ;-))
Avatar billede _lonny Nybegynder
20. august 2003 - 19:43 #9
Tak for hjælpen :-)
Avatar billede joern Nybegynder
20. august 2003 - 22:00 #10
Hej Lonny.

Du kan optjene point i andre kategorier, hvor du ved noget mere.  Og så gælder det om at svare ret hurtigt, ellers er en anden kommet dig i forkøbet.

M.v.h.  Jørn