Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 09:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ønsker ikke at vise hjemmesidens fil navne fx .dk/kontakt.htm

Jeg sidder og roder med min nye hjemmeside og ønsker ikke at /kontakt.htm m.fl. skal vises når en besøgende navigerer rundt på siden.

Jeg er gået væk fra rammer og flash og vil nu bygge siden op med html, så den lettere kan findes i søgemaskinerne.

Jeg bruger en dropdown menu fra følgende adresse: http://java.skyteam.ru/dropdownmenu.htm og har indsat den på mine sider. Iøvrigt benytter jeg Frontpage2000/WinXP.

Hvorledes skjuler fil-navnene så der konstant står www.mysite.dk ??
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
24. september 2003 - 09:48 #1
Lav et frameset på hovedsiden og alle links til uden target...

Så vil alle sider loade i frameset og ikke vises i topbar.
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 09:54 #2
Dvs. lidt htm-kode på siderne som fx. i dette spm. http://www.eksperten.dk/spm/225820  ?? (hvis jeg har forstået det korrekt)

Eller skal jeg lave en seperat frameside ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2003 - 10:00 #3
der er umiddelbart to løsninger - den ene er som det første forslag, nemlig at lave siden vha frames... en frame på 0px og en på * (altså resten)

du kan også lave det vha en iframe alt efter hvordan siden er bygget op - det giver stort set samme effekt som alm frames, men alm frames er dog stort set på vej ud
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
24. september 2003 - 10:03 #4
Jeg ville lave et "hoved"-frameset som dette:

<HTML>

<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMESPACING="0" BORDER="0" FRAMEBORDER=No ROWS="100%,*">
  <FRAME SRC="default.htm">
</FRAMESET>
</HTML>
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2003 - 10:05 #5
det er en rigtig dårlig idé KUN at køre med en frame - det vil ikke virke i alle browsere... desuden angiver du rows til 2 frames men du skriver kun en en
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 10:12 #6
hhmm.... jeg er ikke hård til htm og frames.....

Jeg skal bruge index.htm som startside - resten er egentlig frit.  Jeg vil bruge opsætningen fra http://java.skyteam.ru/dropdownmenu.htm - dog i et andet design ;-) - dermed har I bedre mulighed for at se hvorledes jeg regner med at siden kommer til at fungerer.
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 13:23 #7
Jeg opfatter jer ikke som helt enige..  Kunne I beskrive hvorledes jeg skulle løse det (hvor koden evt. skulle indsættes m.v.)
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2003 - 13:32 #8
vi er enige - det skal bare laves rigtigt...

enten bruger du en iframe; <iframe name="DITNAVN" src="DINFIL.HTM" width="225" height="204" frameborder="0"></iframe>

eller også laver du en ny index.htm der indeholder et frameset med to frames - en der er 0px og en der er * og så smider du bare hele din normale side ind den frame der har størrelsen *
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 14:58 #9
OK! hvor skal sætte det ind i htm-dokumenterne ? før/efter hvad? (indsættes i alle dokumenter?)
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 15:06 #10
hmmm.. tror jeg er ved fatte det !!
Har sat det ind i index.htm og nu kan jeg kun se framet (indholdet kommer ikke frem). Derfor skal index.htm vel pege på fx. introuktion.htm for at vise noget??
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2003 - 15:19 #11
hvis index.htm er dit frameset skal det ikke pege på noget - derimod skal src på den ene frame være introduktion.htm

www.html.dk - har nogle udemærkede artikler om frames...
Avatar billede espersen Novice
24. september 2003 - 16:03 #12
hhmm... da det er vigtigt at siden kan findes i søgemaskinerne fx. Google - er det så overhovedet en god idé med iframes o.l. ?
Avatar billede keysersoze Guru
28. september 2003 - 10:38 #13
frames er med til at gøre det sværere - iframe nok også men ikke på helt samme måde. Men igen kommer det selvfølgelig an på hvad indholdet vises samt siden opbygning generelt
Avatar billede espersen Novice
19. oktober 2003 - 19:29 #14
Lukker: Af hensyn til søgemaskiner har jeg droppet frames/iframes totalt og vil acceptere at der står "side.htm".

Point uddeles alligevel - er sgu ik nærig, da I har gjort et godt forsøg.