Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 16:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Diskfragmentering af MFT og paging file

Hej
Kan man diskfragmentere MFT og paging file? Kan man gøre det i cmd? Eller hvordan gør man?

Kan man scanne rededit?
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 17:34 #1
Norton Speed disk kan gøre det, andre metoder kender jeg umiddelbart ikke, men der skal nok være flere.
Avatar billede scrambler Nybegynder
29. september 2003 - 18:26 #2
Tror ikke du kan gøre det med andet end 3. parts software, men ud over norton speed, kan f.eks. PerfectDisk. Denne er desværre ikke gratis, men du kan hente en 30 dages trial på adressen:

http://www.raxco.com/products/downloadit/perfectdisk2000_download.cfm

Under alle omstændigheder kræver det jo i hvert fald at du laver en offline defragmentation for at kunne håndtere disse filer. Kender desværre ikke til andre måder.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 21:28 #3
Diskeeper kan også lave defragmentering på MFT og paging file (har også en 30 dages trial).
http://www.execsoft.com/coverpage.asp

Jeg er bare interesseret i at vide, om man selv kunne gøre det. Lidt i lig med, hvor man kører chkdsk/f (valg J til: denne enhed kontrolleres næste gang,
systemet genstartes)
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 23:15 #4
Nåh... det kan du ikke....
Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 23:30 #5
Jeg har fundet lidt selv:

How to Defragment the Paging File
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318759#3

How NTFS Reserves Space for its Master File Table (MFT)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;174619

Kan man ikke scanne regedit? Jeg mener, at man kan scanne regedit igennem, men kan ikke huske kommandoen.
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 23:33 #6
i win98 kan man bruge scanreg, men jeg ved ikke hvad det hedder i XP eller 2000
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 23:37 #7
Avatar billede 2400nv Nybegynder
29. september 2003 - 23:45 #8
Jeg kan ikke lige finde scanreg kommandoen i win2000.

Vil det være en god idé at flytte paging filen?
Avatar billede grinderslev Praktikant
29. september 2003 - 23:48 #9
Jeg tror nok at du skal have en lille en på dit C: drev, men ellers er det en god ide at flytte den til en anden harddisk og give den en fast størrelse, ca.2½ gang dit RAM hvis du har under 512, og ellers 1½ gange størrelse. Det giver lidt hastighed.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
30. september 2003 - 15:46 #10
Det er bare såan jeg flytter Paging Filen?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;123747

Skal man flytte ens printere?