Avatar billede eskeeske Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAT configuration spm.

Jeg et på et netværk med en CISCO SOHO router.

Jeg har behov for at hoste en web-side lokalt, men port 80 er allerede taget.

Kan man ikke sætte routeren op således at port 80 går i en pc hvis der er forespørsel, men i en anden pc hvis forespørslen starter med f.eks.: /pc2/ . ?

Hvis ovenstående ikke kan lade sig gøre og jeg vælger en anden port, er nogen porte så bedre at bruge end andre. Er det bedst bare at bruge port 8080, kan det ikke komme i konflikt med noget streaming eller et eller andet.

Hvis man bruger et helt tilfældigt port nummer, er der så nogen steder hvorfra man ikke kan se web-siden.

Med Venlig Hilsen
Avatar billede riversen Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:15 #1
du kan bruge en hvilken som helst port istedet for port 80. Tror ikke det du vil kan lade sig gøre mht. port 80
Avatar billede eskeeske Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:42 #2
Tak, så bruger jeg sku bare 8080´seren.

Det er også kun til at teste.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:43 #3
ja, det kan du næsten ligeså godt så...
Avatar billede eskeeske Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:44 #4
Hvis du vil have dine point skal du komme med et svar.
Avatar billede riversen Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:45 #5
ok