Avatar billede len Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af en tabel via VB

Jeg sidder og arbejder på en formular, hvor jeg ønsker at have en knap til følgende:

ved tryk skal dem udføre en førspørgsel som indeholder et kriterie f.eks. [holdid]=[forms]![holdopl]![holdid]. Resultatet skal smides over i en ny tabel "data".

Næste gang forspørgsel køre med et nyt holdid skal den overskrive de gamle dataerne i tabellen "data".

jeg har siddet og prøvet med outputto funtionen, men kan ikke få det til at virke.

Har I et forslag ?

Hilsen

Lennardt
Avatar billede juks Novice
17. oktober 2003 - 16:14 #1
du menere VBA ikke ???

kan du ikke bare lave tabellen også køre en slette forspørgelse før du putter nye record ind. det er meget nemmer  ...
Avatar billede len Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:45 #2
Jo selvfølgelig VBA.

Jo det kunne jeg, men vil helst gøre det via VBA ...
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2003 - 16:55 #3
Det vil alt andet lige være nemmere at lave en tabeloprettelsesforespørgsel, der opretter tabellen på baggrund af den formular, du har fremme. Du kan køre forespørgslen fra en knap, og næste gang du kører den overskriver den automatisk gamle data i tabellen.
Avatar billede len Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:57 #4
Jkrons : Det har jeg prøvet, men jeg er interesset i at undgå meddelserne. Det ideelle vil være, hvis tabellen blev dannet uden at brugeren bliver informeret om det.
Avatar billede juks Novice
17. oktober 2003 - 17:01 #5
så skriver du bare
docmd.setwarnings = false
inden du tilføjer

og tilsidst
docmd.setwanings = true

jeg kan sagtens lave en løsning i VBA men det vil tage tid der ikke er der nu
men eller søg på eksperten der ligger det hele
Avatar billede jkrons Professor
17. oktober 2003 - 17:03 #6
Som juks antyder:

    DoCmd.SetWarnings False
    Dim stDocName As String
    stDocName = "fspnavn"
    DoCmd.OpenQuery stDocName, acNormal, acEdit
    DoCmd.SetWarnings True

og så måske noghet fejlhåndtering.