22. oktober 2003 - 11:36Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Adgangskode udløber om 14 dage.
Jeg har det problem, at mine bruger efter noget tid får beskeden: "din adgangskode udløbre om 14 dage" Hvorfor sker det? og hvordan kan jeg undgå det? Det er en windows 2000 server, og windows 2000 brugere
Du kan kan selfølgelig -og ret nemt bruge ideen fra Bredum. Men rent sikkerhedsmæssigt er det en rigtig dårlig ide, at tillade brugere at have det samme password i al evighed.
Du kan i dit AD vha. GPO (group policy) styre, hvor lang tid et password skal være gældende, hvor langt det skal være, hvornår brugerne skal adviseres om at de skal skifte det osv osv.
Du kan gøre de på flere niveauer, forstået sådan at du kan sætte politikken på - Hele domainet - pr. undergruppe, secutity group(s) --Højreklik på domainet/gruppen og vælg proberties --Vælg GPO, jeg vil foreslå at du laver en ny politik så std. bliver liggende -- passwordpolitik ligger under Account settings/Password policy
Hvis du ikke er godt bekendt med GPO, kan jeg varmt anbefale, at du bruger en halv times tid på, at se de forskellige muligheder igennem under de forskellige punkter. Hér er virkelig meget at hente -og specielt hvis du har nogle lidt for kreative brugere.
Iøvrigt - hvis du har W2K ressource kit installeret, kan du pipe indholdet af din GPO til en fil eller printer her er et par ex.:
gpresult /C > c:\GPO-Computers.txt (Sender indholdet i GPO vedr. indstillinger af computers til filen c:\.......)
gpresult /U som ovenfor men om USERS
gpresult /? viser en komplet liste over du parametre som gpresult accepterer.
God arbejdslyst, men vend tilbage hvis det driller dig!
Fra startmenuen, vælg Programs,Administrative Tools, Computer Management Fra Computer Management konsollen, åbn de tre Computer Management\System Tools\Local Users and Group\Users Højreklik på den brugerkonto, du ønsker at ændre policies for. Herefter kan du så sætte de policies, du ønsker.
Det skulle naturligvis have været et svar: Fra startmenuen, vælg Programs,Administrative Tools, Computer Management Fra Computer Management konsollen, åbn de tre Computer Management\System Tools\Local Users and Group\Users Højreklik på den brugerkonto, du ønsker at ændre policies for. Herefter kan du så sætte de policies, du ønsker.
Nå ja - det kan jeg da godt se - jeg skulle naturligvis have benyttet forholdene omkring AD i stedet for forholdene omkring en memberserver - pokkers :-) -men nu ved han også hvordan han gør det lokalt. :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.