Avatar billede kimblim Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtræk til XML

Hey,

Kan man via PHP lave et XML-dokument? Jeg har en MySql Database der laver et news-feed, og det er det news-feed jeg gerne vil lave en XML-version af, så det f.eks. kommer til at se sådan her ud:

<newselement id="x">
  <author>kimblim</kimblim>
  <date>27-10-2003</date>
  <content>bla bla bla</content>
</newselement>

men jeg er nødt til at gemme elementet som .php og derfor skal der vel noget encoding osv på..

Nogen gode eksempler eller råd?

takker.
Avatar billede barlach Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:43 #1
DomXML er nok det nemmeste til den slags
her er et link til en tutorial ang. lave et xml doc udfra mysql v.h.a DomXML
http://www.zend.com/zend/tut/tutorial-DOM-XML.php
Avatar billede sone Nybegynder
31. oktober 2003 - 12:59 #2
Skriv XML-tags ud fra PHP - præcis som du plejer at udskrive HTML-tags.
Avatar billede kimblim Nybegynder
05. november 2003 - 11:40 #3
Sone: det giver den forkerte document encoding... og laver derfor et php-dokument istedet for et xml-dokument.
Avatar billede kimblim Nybegynder
05. november 2003 - 11:43 #4
Barlach: Det var ikke lige den metode jeg havde tænkt mig at bruge - især fordi mit webhotel ikke har den komponent installeret.. Jeg havde mere tænkt mig noget i stil med det man gør når man skal lave en pdf: smide en document encoding på i toppen, så serveren automatisk outputter resultatet som xml..
Avatar billede sone Nybegynder
05. november 2003 - 11:48 #5
Du kan da bare sætte en header med Content-type...
Avatar billede kimblim Nybegynder
05. november 2003 - 12:36 #6
ja, det kan jeg da "bare" - hvorfor tror du jeg stilte spørgsmålet? Fordi at jeg ikke ved hvordan man "bare" sætter den header...
Avatar billede sone Nybegynder
05. november 2003 - 12:47 #7
header('Content-Type: text/xml');